آموزش زعفران

روابط تجاری ایران استرالیا

امتیاز دهید

روابط تجاری ایران و استرالیا

روابط ایران و استرالیا از سال ۱۹۵۶ پایه‌ریزی شد و تا امروز ادامه یافته است. این روابط از ابتدا بر محوریت برقراری تجارت و روابط اقتصادی شکل گرفته است و عامل اقتصادی همواره مهمترین رکن ادامه این رابطه به حساب می‌آمده است. علی‌رغم اینکه دو کشور بعد از انقلاب اسلامی ایران اختلاف نظرهای اساسی در خصوص دیپلماسی خارجی پیدا کرده‌اند، ولی دو طرف به موجب منفعتی که از ادامه تجارت دوجانبه نصیبشان می‌شد، همواره سعی کردند مرزهایی بین روابط سیاسی و اقتصادی شکل دهند. استرالیا به ایران به چشم یک بازار فروش بزرگ گندم، فراوردهای دامی و تولیدات خود می‌نگریسته و ایران نیز همواره از کیفیت کالاهای وارداتی استرالیا رضایتمند بوده است.

بعد از پیروزی انقلاب ایران بدلیل شرایط مناسب تحصیل و اشتغال در استرالیا که از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان محسوب می‌شود، مهاجرت ایرانیان به این کشور به شدت افزایش یافت. امروزه بر اساس آمارهای غیر رسمی بالغ بر ۱۰۰ هزار استرالیایی ایرانی‌تبار در آن کشور زندگی می‌کنند.

تجارت بین ایران و استرالیا بخاطر سالها وجود تحریم ها در سطح پایینی بوده است، اما از سال ۲۰۱۵ این روند پس از برداشته شدن تحریم‌ها رو به افزایش است. مبلغ صادرات ایران به استرالیا حدوداً ۸۶ میلیون دلار استرالیا در سال ۲۰۱۶ بوده است. اقلام عمده صادراتی ایران به استرالیا شامل کنسانتره و سنگ مس حدود ۵۰ میلیون دلار، میوه و آجیل پسته زعفران حدود ۱۶.۵ میلیون دلار و محصولات ساختمانی حدود ۸ میلیون دلار بوده است. کل واردات ایران پس از تحریم‌ها درسال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۸۰ میلیون دلار بوده است. واردات ایران شامل سبزیجات و میوه ۱۵ میلیون دلار، زغال سنگ ۱۴ میلیون دلار و تجهیزات و ماشین آلات ۱۰.۵ میلیون دلار و جو حدود ۱۰ میلیون دلار بوده است.کانال تخصصی زعفران ورزشک صادراتی قیمت‌ها به روز در سایت درج شده است
شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان ثبت ۱۳۵۰
دفتر شرکت خراسان جنوبی قاینات ولیعصر ابتدای بلوار چمران زعفران زرشک عاقله
۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

۰۹۳۶۴۵۶۸۳۴۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *