اخبار زعفران

اخبار گمرک زعفران ایران

امتیاز دهید

اخبارگمرک زعفران

رشد ۲۵ درصدی صادرات زعفران ایرانی/ تولید زعفران به ۳۳۶ تن می رسد
نایب رییس شورای ملی زعفران گفت: براساس آمار هفت ماهه گمرک،۶۰ تن و ۲۱۳ کیلو زعفران با ارزش بالغ بر ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادر شد.

به گزارش پارس فارس، غلامرضا میری نایب رییس شورای ملی زعفران از ثبات نرخ زعفران در دو هفته اخیر خبر داد و اظهار کرد: اکنون حداقل نرخ هر کیلوزعفران در بازار ۳ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان و حداکثر ۵ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت صادرات زعفران افزود: براساس آمار هفت ماهه گمرک، ۶۰ تن و ۲۱۳ کیلو زعفران با ارزش بالغ بر ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزاردلار صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

میری ادامه داد:در صورت استمرار روند ثبات قیمت زعفران پیش بینی می شود که تا پایان سال مجددا صادرات طلای سرخ ایرانی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

نایب رییس شورای ملی زعفران قیمت زعفران در بازار را پیش بینی کرد و گفت: قیمت زعفران همانند سایر کالاها، تابع عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی است و هم اکنون نمی توان قیمت دقیقی را برای این محصول در بازار پیش بینی کرد.

وی یادآورشد: براساس برآورد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید، تا پایان فصل حدود ۳۳۶ تن زعفران از کل کشور برداشت خواهد شد.

میری، با بیان اینکه میزان مصرف زعفران در داخل ناچیز است، تصریح کرد: سالانه حداکثر ۱۰۰ تن زعفران در بازار داخل زعفران عاقله مورد استفاده قرار می گیرد و طبیعی است که مابقی آن به بازارهای هدف باید صادر شود که این امر تنها در صورت ثبات نرخ زعفران تحقق می یابد.
کانال تخصصی زعفران ورزشک صادراتی قیمت‌ها به روز در سایت درج شده است شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان ثبت ۱۳۵۰شناسه

۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

۰۹۳۶۴۵۶۸۳۴۷

زرشک وزعفران صادراتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *