آموزش زعفران

ریشه زعفران چه خواصی دارد؟

خواص ریشه زعفران. ریشه در یک صفحه سفید

زعفران گیاهی گلدار است و این گیاه طعم و عطر زیادی دارد و از پیاز زعفران به وجود می‌آید. ریشه زعفران نیز بخش انتهایی آن است و کلاله‌های قرمز به آن متصل هستند. 

پیاز زعفران

گیاهان زعفران دارای گیاه هستند که ساقه‌های متورم زیرزمینی دارند و به عنوان اندام‌های ذخیره مواد مغذی عمل می‌کنند.

پیاز زعفران قهوه‌ای رنگ هستند و شکل گرد و لامپ مانند دارند. پیاز زعفران دارای ذخایر انرژی و مواد مغذی است که به رشد و نمو گیاه کمک می‌کند.

اجزای مختلف ریشه 

سیستم ریشه

گیاه زعفران دارای ریشه‌های فیبری است که از پیاز به وجود می‌آید. این ریشه‌ها در درجه اول برای لنگر انداختن گیاه در خاک و جذب آب و مواد مغذی از خاک اطراف عمل می‌کنند.

سیستم ریشه نسبتاً کم عمق است و تمایل به گسترش افقی دارد.

جذب عناصر غذایی

ریشه در زعفران نقش مهمی در جذب مواد مغذی از خاک دارد. آنها مواد معدنی ضروری مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم را به همراه سایر ریز مغذی‌های مورد نیاز برای رشد و نمو گیاه جذب می‌کنند.

فعل و انفعالات ریزوسفری

مانند بسیاری از گیاهان دیگر، ریشه با میکروارگانیسم‌های موجود در خاک تعامل دارد. این فعل و انفعالات در داخل ریزوسفر، که منطقه‌ای از خاک است رخ می‌دهد.

ریشه‌های زعفران در روابط همزیستی با برخی از باکتری‌ها و قارچ‌های مفید خاک شرکت می‌کنند و دسترسی به مواد مغذی و سلامت کلی گیاه را افزایش می‌دهند.

عوارض ریشه زعفران

ریشه هیچ عوارضی ندارد و ما در ادامه به خواص آن پرداختیم و شما می‌توانید از خواص آن استفاده کنید.

ریشه زعفران چه خاصیتی دارد؟

ریشه این گیاه خوش عطر و طعم ویتامین B و C دارد. ریشه زعفران برای پوست و مو مناسب می‌باشد و آهنی که در آن وجود دارد به کم خونی کمک می‌کند.

همچنین این ریشه مانند خود زعفران خاصیت آرام بخش و ضد افسردگی دارد و باعث افزایش قوای جنسی می‌شود.

بیشتر بدانید: قیمت زعفران امروز

طرز استفاده از ریشه زعفران

ممکن است شنیده باشید که ریشه زعفران را پودر کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که استفاده از ریشه سالم به مراتب رنگ و عطر بهتری دارد.

اما اگر خواستید از پودر آن استفاده کنید بهتر است اول کمی آن را گرم کرده تا راحت‌تر بتوانید بکوبید و به پودر تبدیل کنید. شما می‌توانید از این پودر در غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده کنید.

می‌توانید ریشه را در دمنوش استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش ریشه زعفران

مواد لازم:

آب جوش         ۳ لیوان

ریشه زعفران   نصف قاشق چایخوری

آویشن            ۲ قاشق چایخوری

چوب دارچین    به مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش ریشه زعفران:

ریشه، آویشن و چوب دارچین داخل آب جوش بریزید و بگذارید حدود نیم ساعت روی شعله خیلی کم بماند. بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید تا رنگ دمنوش تیره نشود.

چگونه ریشه زعفران را قرمز کنیم؟

شما می‌توانید با استفاده از رنگ خوراکی قرمز یا زرد ریشه را قرمز کنید و آن را از رنگ سفید یا کرمی دربیاورید

سخن آخر

استفاده از زعفران خواص زیادی به بدن می‌رساند و بهتر از در برنامه غذایی باشد. به همین منظور می‌توانید انواع دسرها یا غذاهای زعفرانی را تهیه کرده و از خواص بی نظیر زعفران بهره مند شوید. برای خرید زعفران اصل نیز میتوانید به لینک داده شده مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *