آشپزی زعفران

طرز تهیه ژله زعفران

ژله نارنجی رنگ در ظرف سفید با تزیین نعنا که کنار آن پرتقال است
امتیاز دهید

یکی از خوراکی های خوشمزه ای که میشود با زعفران درست کرد انواع دسرهای زعفرانی است. دسرهای زعفرانی میتواند گزینه خوشمزه و لوکسی برای مهمانی های شما باشد. همچنین طعم این دسر به گونه ای است که هرکسی میتواند آن را دوست داشته باشد و میشود گفت طبق سلیقه اکثر افراد است. بنابراین با خیال راحت دسر زعفرانی را درست کنید و از آن لذت ببرید. برای دیدن دسرهای بیشتر میتوانید مقاله ی"آموزش سه مدل دسر زعفرانی راحت" را مطالعه کنید.

برای خرید زعفران قائنات  می‌توانید به قسمت فروشگاه مراجعه کنید. همینطور برای اطلاع از قیمت روزانه زعفران به صفحه قیمت زعفران بروید.

طرز تهیه ژله زعفران با پودر ژلاتین

مواد لازم

آب سرد  نصف لیوان

پودر ژلاتین  ۵ قاشق غذاخوری

زعفران  نصف قاشق چایخوری

شکر ۳ قاشق غذاخوری

وانیل به مقدار لازم

طرز تهیه ژله زعفران

برای تهیه این ژله زعفرانی باید ابتدا ژلاتین را در آب سرد بریزید و حدود ۵ دقیقه بگذارید بماند. سپس روی بخار آب بگذارید و هم بزنید تا شفاف شود و کنار بگذارید تا سرد شود. سپس زعفران را روی یک قطعه یخ بریزید و بگذارید تا آب شود. زعفران را با ژلاتین، وانیل و شکر ترکیب کرده و سپس در قالب یا ظرف مورد نظر بریزید.

اگر خواستید داخل قالب بریزید ابتدا قالب را چرب کنید تا هنگام در آمدن به دیواره ها نچسبد. این ژله زعفرانی رابه مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال بگذارید و سپس سرو کنید.

نکته: برای طرز تهیه ژله زعفران براق می‌توانید داخل این ژله کمی گلوکز خوراکی بزنید.

ژله زعفرانی و قرمز

طرز تهیه ژله زعفرانی با شیر

مواد لازم

آب سرد  نصف لیوان

پودر ژلاتین  ۵ قاشق غذاخوری

زعفران  نصف قاشق چایخوری

شکر ۳ قاشق غذاخوری

وانیل به مقدار لازم

گلاب یک سوم لیوان

شیر  ۱ لیوان

طرز تهیه

ابتدا پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید و بگذارید ۵ دقیقه بماند. سپس روی بخار آب گذاشته و هم بزنید تا شفاف شود. سپس زعفران را روی یک تکه یخ ریخته و بگذارید آب شود. سپس وقتی ژلاتین سرد شد و یخ آب شد، زعفران را با شیر، ژلاتین، گلاب، وانیل و شکر ترکیب کنید و هم بزنید.

اگر خواستید داخل قالب بریزید ابتدا قالب را چرب کنید تا هنگام در آمدن به دیواره ها نچسبد. این ژله زعفرانی با شیر را به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال بگذارید و سپس سرو کنید.

ژله زعفرانی با شیر در کاسه که یک غلاف وانیل کنار آن است

طرز تهیه ژله زعفرانی با بستنی

مواد لازم

آب سرد  نصف لیوان

پودر ژلاتین  ۵ قاشق غذاخوری

زعفران  نصف قاشق چایخوری

شکر ۲ قاشق غذاخوری

بستنی ۱ لیوان

طرز تهیه

برای طرز تهیه این ژله زعفران با بستنی باید ابتدا ژلاتین را در آب سرد بریزید و حدود ۵ دقیقه بگذارید بماند. سپس روی بخار آب بگذارید و هم بزنید تا شفاف شود و کنار بگذارید تا سرد شود. سپس زعفران را روی یک قطعه یخ بریزید و بگذارید تا آب شود. زعفران را با ژلاتین، بستنی و شکر ترکیب کرده و سپس در قالب یا ظرف مورد نظر بریزید.

برای طعم بستنی طعم وانیلی و زعفرانی بهتر از دیگر طعم‌هاست.

ژله زعفرانی با بستنی

طرز تهیه ژله پاناکوتا زعفرانی

مواد لازم

آب سرد  نصف لیوان

آب دمای محیط نصف لیوان

پودر ژلاتین  ۵ قاشق غذاخوری

زعفران  یک قاشق چایخوری

شکر ۱ لیوان

وانیل به مقدار لازم

شیر ۳ لیوان

خامه صبحانه ۱ عدد

گلاب یک سوم لیوان

طرز تهیه

ابتدا ژلاتین را در آب سرد بریزید و حدود ۵ دقیقه بگذارید بماند. سپس روی بخار آب بگذارید و هم بزنید تا شفاف شود و کنار بگذارید تا سرد شود. سپس زعفران، شیر، شکر و گلاب را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید و هم بزنید تا شکر حل شود. در همین حد کافی ست و نیاز نیاز بیشتر از این حرارت بدهید و مراقب باشید شیر نجوشد. سپس ژلاتین را به این مخلوط اضافه کرده و هم بزنید.

در یک قابلمه دیگر خامه را  ریخته و هم میزنیم تا روان شود. مراقب باشید خامه نجوشد فقط گرم شود. سپس خامه را به شیر اضافه کرده و هم بزنید. قالب را چرب کرده و مخلوط را در قالب بریزید و سپس ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال بگذارید و بعد از آن سرو کنید.

پاناکوتا زعفرانی

طرز تهیه ژله بریلو زعفرانی

مواد لازم

آبلیمو  ۲ قاشق غذاخوری

آب یک چهارم لیوان

شکر یک سوم لیوان

 نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری

زعفران ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه

ابتدا نصفی از آب را با نشاسته ذرت مخلوط کرده و هم می‌زنیم. سپس بقیه آب را به همراه شکر در قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می‌دهیم تا شکر در آب حل شود. وقتی حل شد مخلوط نشاتسه ذرت و آب را به آن اضافه می‌کنیم. وقتی شروع به حباب زدن کرد آبلیمو و زعفران دم کرده را اضافه می‌کنیم. وقتی ژله بریلو به غلظت دلخواه رسید آن را از روی حرارت بردارید.

اگر برای نوشتن روی خامه می‌خواهید استفاده کنید باید کمی غلیظ بردارید ولی اگر برای کاور کیک لازم دارید می‌تواند رقیق باشد. اگر ژله بریلو شما غلیظ بود می‌توانید با آب آن را رقیق کنید.

ژله بریلو زعفرانی

سخن پایانی

استفاده از زعفران هم باعث خوشمزه‌تر شدن غذاها و نوشیدنی‌ها می‌شود و هم می‌توان از خواص دارویی آن استفاده کرد. اگر از خواص دارویی زعفران اطلاع ندارید می‌توانید مقاله‌ی "خواص دارویی زعفران چیست؟" را مطالعه کنید. همچنین برای دیدن روند سفارش گیری و بسته‌های هدیه می‌توانید به اینستاگرام زعفران عاقله مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *