آموزش زعفران

طریقه پاک کردن گل زعفران

طریقه پاک کردن گل زعفران
امتیاز دهید

یکی از مراحل مهم در کل پروسه زعفران طریقه پاک کردن گل زعفران است. باید در این مرحله طوری اقدام کنیم تا کلاله ها، پرچم زرد و گلبرگ زعفران همه سالم بمانند زیرا ممکن است هرکدام از بخش های گیاه زعفران را بتوانیم به فوش برسانیم یا خودمان از خواص آن ها بهره مند شویم. هرچه پاک کردن زعفران به روش درستی انجام شود، کلاله ها نیز سالم تر و شکیل تر هستند. علاوه بر آن سالم بودن کلاله باعث میشود رنگ و طعم آن به طور کامل و به درستی به غذاها منتقل شود. همینطور هرچه زعفران با کیفیت تر باشد فروش آن نیز بهتر است.

خرید زعفران قائنات ممکن است برای شما یک چالش باشد زیرا نگران هستید زعفران تقلبی باشد، اما ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که زعفران‌های با کیفیت را از مهد زعفران ایران یعنی شهر قائنات به دست شما برسانیم. زعفران عاقله امکان مرجوعی کالا را نیز دارد. اگر زعفران را مصرف کردید تا ۴۸ ساعت آینده آن را مرجوع کنید و هزینه را دریافت کنید.

همینطور قیمت زعفران نیز مدام نوسان دارد، ما در همین سایت قیمت زعفران امروز را به صورت روزانه آپدیت می‌کنیم.

طریقه پاک کردن گل زعفران

برای اینکه کلاله زعفران را به درستی جدا کنید تا آسیب نبیند باید مطابق شکل زیر کلاله‌ها را در دست بگیرید و آن را به طرف پایین و انتهای گل بکشید تا کلاله از گل جدا شود. بعضی از افراد کلاله‌ها را با قیچی برش می‌دهند که این کار توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است به بقیه اجزای زعفران آسیب وارد شود.

طریقه پاک کردن گل زعفران

حالا بعد از جدا کردن کلاله‌ها می‌توانید آن را مطابق نوع زعفرانی که می‌خواهید به بازار عرضه کنید برش دهید. در شکل زیر انواع زعفران آمده است که برای تولید زعفران نگین (بهترین نوع زعفران) باید کلاله را تا قسمتی که قرمز است نگه دارید و بقیه آن را ببرید. بقیه قسمت‌های زعفران را دور نریزید زیرا احتمال زیادی دارد تا بتوانید آن‌ها را نیز به فروش برسانید یا در مصارف خانگی مانند دمنوش، غذا و ماسک پوست زعفران استفاده کنید.

علاوه بر نحوه پاک کردن گل زعفران، مدت زمان استفاده از آن نی مهم است به همین منظور مقاله‌‌ای با عنوان تاریخ انقضای زعفران برای شما تهیه کرده‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

اجزای گل عفران

نکات ضروری طریقه پاک کردن گل زعفران

رعایت بهداشت

رعایت این نکته همیشه در کار با مواد خوراکی ضروری است و برای زعفران اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا اگر بهداشت رعایت نشود هنگام پاک کردن زعفران ناخالصی وارد آن می‌شود و کیفیت محصول را پایین می‌آورد و همین منجر به پایین رفتن قیمت نیز می‌شود. مخصوصا اگر زعفران را به قصد صادرات و فروش در بازارهای ایران پرورش می‌دهید حتما بهداشت را رعایت کنید.

دقت کافی هنگام پاک کردن

همانطور که گفتیم طریقه پاگ کردن گل زعفران باید با دقت انجام شود تا به کلاله‌ها آسیبی نرسد و از کیفیت زعفران کم نشود و همینطور تا حد امکان نرمه زعفران کمتری داشته باشیم.

توجه به زمان هنگام پاک کردن

یکی از نکاتی که در طریقه پاک کردن گل زعفران مهم است این است که گل‌های زعفران را با سرعت پاک کنید زیرا بعد از برداشت زعفران، گل‌ها پژمرده شده و امکان جدا کردن کلاله را سخت می‌کنند. همینطور بعد از پاک کردن گل‌ها، خشک کردن زعفران نیز مهم است که در مقاله‌ای جدا به طور کامل برایتان توضیح داده‌ایم.

سخن پایانی

طریقه پاک کردن گل زعفران نکات خود را دارد و باید با دقت زعفران را پاک کنید تا ضمن کیفیت آن، فروش خوبی نیز داشته باشید. توجه کنید که بهتر است بالافاصله بعد از چیدن زعفران آن را پاک کنید و با دست این کار را انجام دهید و از قیچی استفاده نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *