آموزش زعفران

معرفی انواع پیاز زعفران

پیاز زعفران در خاک

پیاز زعفران انواع مختلفی دارد و عواملی مثل خاک، آب و هوا، منطقه کشت، وزن پیاز و موارد دیگر در ویژگی انواع پیاز زعفران نقش دارند. یکی از عوامل مهم وزن پیاز زعفران و محیط کشت آن است که در این قسمت به توضیح این موارد می پردازیم.

خرید زعفران قائن ممکن است برای شما یک چالش باشد زیرا نگران هستید زعفران تقلبی باشد، اما ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که زعفران‌های با کیفیت را از مهد زعفران ایران یعنی شهر قائنات به دست شما برسانیم. زعفران عاقله امکان مرجوعی کالا را نیز دارد. اگر زعفران را مصرف کردید تا ۴۸ ساعت آینده آن را مرجوع کنید و هزینه را دریافت کنید.

همینطور قیمت زعفران نیز مدام نوسان دارد، ما در همین سایت قیمت زعفران را به صورت روزانه آپدیت می‌کنیم.

انواع پیاز زعفران از نظر وزن

وزن پیاز زعفران هرچه بیشتر باشد زودتر و بیشتر گل می‌دهد زیرا مواد مغذی درون آن بیشتر است.

پیاز درشت

پیاز درشت معمولا بیشتر از ۱۵ گرم وزن دارد. با خرید این پیاز نیاز است که مواد مغذی بیشتری به زمین برسانید و این به این معنی است که کود بیشتر و کارهای بیشتری لازم است تا انجام دهید.

پیاز متوسط

پیاز متوسط یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. وزن این پیاز بین ۵ تا ۱۵ گرم است.

پیاز کوچک

پیاز کوچک ممکن است به خوبی گل ندهد یا گل دادن آن نیاز به زمان طولانی‌تری داشته باشد. وزن پیاز کوچک زعفران کمتر از ۵ گرم است.

پیاز زعفران

انواع پیاز زعفران از نظر منطقه کشت

علاوه بر کشت سنتی و خاکی که در زمین‌های زراعی صورت می‌گیرد، کشت گلخانه‌ای نیز رواج داشته و انجام می‌شود. پیازی که در این دو حالت کشت می‌شود باهم متفاوت هستند و هر کدام از آن‌ها باید ویژگی‌هایی داشته باشند تا نیازهای منطقه مورد نظر را برآورده کنند.

پیاز مناسب کاشت گلخانه

در روش گلخانه‌ای اولویت اول بهره وری بیشتر و برداشت محصول بیشتر است و تکثیر پیاز زعفران در اولویت نیست. پس در این روش از انواه پیاز زعفران درشت استفاده می‌شود.

پیاز مناسب کشت خاکی

برای کاشت زعفران به روش سنتی پیاز متوسط مناسب است. زیرا پیاز به مدت ۷ سال در زمین می‌ماند و تکثیر می‌شود و نیازی نیست که پیاز درشت باشد.

نکات خرید انواع پیا زعفران

با خرید پیازهای ضدعفونی شده نیاز به پرداخت برای ضدعفونی کردن پیازها ندارید

  • از منابع معتبر خرید کنید
  • سایز پیاز زعفران را باتوجه به منطقه کشت انتخاب کنید
  • پیازهای تازه و سالم خریداری کنید 

سخن آخر

انواع پیاز زعفران از نظر اندازه و منطقه کشت را توضیح دادیم. اندازه پیاز زعفران در گلدهی نقش مهمی دارد و همینطور منطقه کشت نیز در انتخاب پیاز زعفران موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *