آموزش زعفران

مصرف زعفران برای کودکان

مصرف زعفران برای کودکان. چند کودک نشسته با کتاب در دستانشان
امتیاز دهید

به عنوان یک والد برای کودکتان حتما دغدغه این را دارید که چه مواد غذایی به فرزندتان بدهید و چه چیزهایی ندهید. قبل از استفاده از مواد غذایی باید موارد احتیاطی آن را رعایت کرد یزیرا بدن کودکان ممکن است حساسیت نشان دهد و برای آنها برخلاف بزرگسالان مفید نباشد. ما در این مقاله به نکات مصرف زعفران برای کودکان می پردازیم و شما برای خرید زعفران قائنات و اطلاع از قیمت به روز زعفران می توانید از همین صفحه اقدام کنید.

زعفران برای کودکان خوب است؟

به طور کلی بله زعفران برای کودکان خوب است و فواید زیادی برای آن‌ها دارد. شما می‌توانید بعد از ۶ ماهگی کودک به او زعفران بدهید. یعنی زمانی که کم کم غذاهای کمکی را  شروع می‌کنید. می‌توانید در شیرخشک او کمی زعفران بریزید یا زعفران را با شیر مادر ترکیب کنید. اما حتما به یاد داشته باشید قبل از شروع استفاده از زعفران برای کودک حتما با پزشک مشورت کنید. بنابراین زعفران برای کودکان زیر یکسال و بعد از ۶ ماهگی ضرری ندارد.

دوز توصیه شده مصرف زعفران برای کودکان

دوز توصیه شده زعفران برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان نسبتاً کم است. یک دستورالعمل کلی این است که از یک نخ زعفران (تقریباً ۵-۷ رشته) استفاده کنید که در مقدار کمی شیر یا به غذا اضافه کنید. برای اطمینان از ایمنی و سلامتی کودکان، اجتناب از مصرف بیش از حد و همیشه از دوز توصیه شده پیروی کنید.

فواید زعفران برای کودکان

کاهش تب

زعفران برای سرماخوردگی کودک خوب است و باعث کم شدن تب او می‌شود.

خواص زعفران برای بینایی

یکی از مشکلات مدرن شدن دنیای امروزی این است که اکثر ما در بیشتر مواقع از وسایل دیجیتال مانند تلویزیون، کامپیوتر و موبایل استفاده می‌کنیم و همین امر موجب می‌شود بینایی بزرگسالان و کودکان تحت تاثیر قرار بگیرد. زعفران به خاطر کروسین و پیکروکروسین که دارد می‌تواند به شبکیه خون رسانی کرده و بینایی را بهبود ببخشد. برای اطلاع بیشتر در مورد کروسین می‌توانید مقاله‌ "کروسین زعفران چیست" را مطالعه کنید.

تقویت معده

یکی از بهترین خواص زعفران برای کودکان تقویت معده آن‌ها است. مصرف زعفران برای کودکان می‌تواند سموم داخل معده آن‌ها را از بین ببرد.

زعفران پاکتی عاقله در بسته بندی

بهبود تنفس و آسم

ممکن است کودک شما دارای مشکلات تنفسی و آسم باشد. مصرف زعفران برای نوزاد می‌تواند به پاکسازی مجاری تنفسی و بهبود آسم او کمک کند.

رفع خشکی پوست

یکی از مشکلاتی که برای کودکان پیش می‌آید خشکی پوست آن‌هاست زیرا پوست نازک و حساسی دارند و باید از آنها مراقبت کرد. زعفران می‌تواند به نرم شدن پوست کودکان کمک کند.

زعفران برای اسهال کودکان

همانطور که اشاره شد زعفران برای تقویت معده کودکان مفید است و می‌تواند ردد معده را کاهش دهد. همچنین مصرف زعفران برای کودکان باعث می‌شود نفخ آن‌ها نیز تا حدی از بین برود.

زعفران برای سرفه کودک

سرفه یکی از مواردی است که با زعفران به خوبی از بین می‌رود. شما می‌توانید زعفران را به همراه شیر به کودک خود بدهید یا برای خودتان نیز از چای زعفران استفاده کنید.

مضرات زعفران برای کودکان

آلرژی و حساسیت

در حالی که زعفران به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می‌شود، برخی از کودکان ممکن است واکنش‌های آلرژیک یا حساسیت به آن را تجربه کنند. توصیه می‌شود قبل از وارد کردن زعفران به رژیم غذایی خود احتیاط کرده و با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

عوارض جانبی

زمانی که زعفران در حد اعتدال مصرف شود، بعید است که عوارض جانبی قابل توجهی در کودکان ایجاد کند. با این حال، مصرف بیش از حد ممکن است منجر به عوارض جانبی مانند ناراحتی گوارشی یا واکنش‌های آلرژیک شود. مهم است که پاسخ کودکتان به زعفران را زیر نظر داشته باشید و در صورت بروز علائم نامطلوب مصرف آن را قطع کنید.

روش‌های خوشمزه برای گنجاندن زعفران در وعده‌های غذایی کودکان

زعفران می‌تواند طعمی منحصر به فرد و رنگی زنده را به انواع غذاها اضافه کند و آن را به یک مکمل هیجان انگیز برای وعده‌های غذایی کودکان تبدیل کند. در اینجا چند روش خوشمزه برای گنجاندن زعفران در رژیم غذایی آنها آورده شده است:

شیر و فرنی زعفران:

مقداری زعفران را به شیر گرم اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. برای تهیه فرنی مغذی برای صبحانه از شیر گرم زعفرانی استفاده کنید. زعفران معطر طعم و مزه را افزایش می‌دهد و فواید تغذیه ای بیشتری را ارائه می‌دهد.

برنج زعفرانی و پلو:

زعفران را در آب داغ دم کنید و در حین پختن برنج، مایع معطر را به آن اضافه کنید. حاصل آن برنج زعفرانی معطر یا یک پلو زعفرانی خوش طعم است که می‌توان آن را به عنوان غذای اصلی سرو کرد.

دسرهایی با طعم زعفران:

زعفران می‌تواند طعم دسرها را بهتر کند و آنها را از نظر بصری جذاب کند. مقداری زعفران را به خمیر کیک، کاستارد یا بستنی اضافه کنید تا خوراکی‌های لذت بخشی ایجاد کنید که کودکان از آن لذت ببرند.

چند نمونه تزیین ظرف غذا برای کودک قشنگتان

تزیین ظرف غذای کودک کتلت و سبزیجات
تزیین ظرف غذای کودک پنکیک و نارنگی
تزیین ظرف غذای کودک به شکل خرس
تزیین ظرف غذای کودک ماکارونی
تزیین ظرف غذای کودک پنکیک به شکل خرس
تزیین ظرف غذای کودک سبزیجات در ظرف های صورتی

سخن پایانی

مصرف زعفران برای کودکان بالای ۶ ماه مشکلی ندارد اما بهتر است قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید. شما می‌توانید برای کودکان زعفران را داخل شیر یا انواع غذاهای مجاز با توجه به سن آن‌ها اضافه کنید.

شما همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

۰۵۱۹۱۰۱۲۹۵۶(۰۰۹۸)

۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

یا از صفحه اینستاگرام و انواع بسته بندی ‌های زعفران عاقله نیز دیدن کنید و در دایرکت با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *