آشپزی زعفران

طرز تهیه حلوا زعفرانی

حلوا زعفرانی در سینی با دو مدل تزیین و خرید زعفران.

حلوا یک خوردنی خوشمزه و مفید است که انواع مختلفی دارد. حلوا با آرد سفید طعم بهتری دارد اما آرد گندم خاصیتش بیشتر است. بنابراین شما میتوانید از هرکدام از این آرد ها استفاده کنید. ما در این مقاله طرز تهیه چند نوع حلوای زعفرانی و روش پخت حلوای زعفرانی برای ۴ نفر را به شما آموزش میدهیم.

شما می‌توانید برای خرید زعفران قائنات و اطلاع از قیمت روز زعفران از همین قسمت اقدام کنید. اگر دسرهای متنوع‌تری می‌خواهید می‌توانید به مقاله‌ی “آموزش ۳ مدل دسر زعفرانی با راحت‌ترین روش” و “دسر گلابی” مراجعه بفرمایید

انواع حلوا

  • حلوا زعفرانی
  • حلوا زرده همدان
  • حلوا شیر
  • حلوا دو رنگ
  • حلوای سه آرد
  • حلوای گل سرخ
  • حلوا هویج
  • حلوا شیره انگور یا خرما

هر شهری با توجه به فرهنگ خود حلواهای مختلفی دارد. و ما در این مقاله طرز تهیه حلوای زعفرانی را به شما آموزش میدهیم.

طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید

مواد لازم:

شکر۱ و نیم پیمانه
گلاب⅓ پیمانه
آرد سفید۲ پیمانه
زعفران آسیاب شده۳ قاشق چایخوری
روغن مایع۱ پیمانه
پودر هل½ قاشق چایخوری
آب۱ پیمانه

حلوا زعفرانی در سینی مسی روی قالی ایرانی که در نور آفتاب است.

طرز تهیه:

مرحله اول

برای شروع باید شهد حلوا زعفرانی را درست کنید. برای این کار شکر و آب را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. سپس از روی حرارت بردارید و گلاب، هل و زعفران آسیاب شده را اضافه کنید.

مرحله دوم

آرد را الک کنید ( بهتر است دوبار الک شود.) سپس در قابلمه دیگر بریزید و روی شعله ملایم بگذارید. اجازه دهید آرد بدون هیچ افزودنی ای تفت بخورد و بوی آن مشخص شود.

نکته: اگر میخواهید حلوای تیره تری داشته باشید باید آرد را تا زمانی که تغییر رنگ میدهد تفت دهید ولی اگر میخواهید حلوایتان روشن تر باشد، قبل از تغییر رنگ آرد آن را از روی حرارت بردارید. فقط مراقب باشید آرد نسوزد تا حلوا شما طعم بد به خود نگیرد.

مرحله سوم

در این مرحله برای تهیه حلوا زعفرانی، در یک قابلمه روغن بریزید و بگذارید داغ شود. زمانی که داغ شد از روی حرارت بردارید. سپس به آرد که از روی حرارت برداشتید اضافه کنید.

مرحله چهارم

وقتی مخلوط آرد و روغن یکدست شد از روی حرارت بردارید و شهد داغ را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا باهم ترکیب شوند.

نکته: اگه شربت زیاد بود و حلوایتان شل شد، آن را روی حرارت بگذارید تا به قوام دلخواه برسد. مراقب باشید بیش از حد حرارت نبیند.

حلوا زعفرانی شما آماده ست، نوش جان...

طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد برنج

مواد لازم:

روغننصف پیمانه
گلاب۳ قاشق غذاخوری
آرد برنج۲ پیمانه
زعفران آسیاب شده۳ قاشق چایخوری
آب۳ پیمانه
شکر۲ پیمانه
هل آسیاب شدهنصف قاشق چایخوری

 

حلوا زعفرانی

طرز تهیه:

مرحله اول

برای مرحله اول باید شهد حلوا را درست کنید. برای این کار آب و شکر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید. در حدی حرارت دهید تا شکر داخل آب حل شود.

مرحله دوم

وقتی شکر حل شد زعفران دم کرده، هل و گلاب را داخل مخلوط آب و شکر بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

در این مرحله از آموزش حلوای زعفرانی، بهتر است برنج را آسیاب کنید تا خودتان آرد برنج را به دست آورید اما اگر برایتان سخت بود می‌توانید آرد برنج آماده نیز خریداری کنید. آرد برنج را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید و کمی تفت دهید تا رنگ آن خیلی کم تغییر کند. وقتی رنگ آرد برنج تغییر کرد کم کم روغن را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

روغنم و آرد را باهم مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس حرارت را کم کرده و شهد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا به خورد هم بروند.

حلوا زعفرانی شما آماده ست، نوش جان..

طرز تهیه حلوا زعفرانی با شیر

مواد لازم:

آرد۲ پیمانه
شیر۲ لیوان
گلاب۱/۴ پیمانه
زعفران آسیاب شده۳ قاشق چایخوری
شکر۱ پیمانه
روغننصف پیمانه
هل آسیاب شدهنصف قاشق چایخوری
حلوا زعفرانی در کاسه سفید با تزیین گل رز

طرز تهیه:

مرحله اول

برای تهیه این حلوا ابتدا شیر و شکر را روی حرارت قرار می‌دهیم و هم می‌زنیم تا شکر در شیر حل شود.

مرحله دوم

سپس هل، زعفران دم کرده و گلاب را به مخلوط شیر و شکر اضافه می‌کنیم و حدود ۳۰ دقیقه روی حرارت می‌گذاریم تا قوام بیاید.

مرحله سوم

آرد را روی حرارت تف می‌دهیم تا خامی آن گرفته شود سپس روغن را  اضافه کرده و هم می‌زنیم تا یکدست شود. سپس شهد را به آرامی به مخلوط اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. بعد از اینکه یکدست شد می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید و بعد اینکه خنک شد تزیین کنید. نوش جان...

طرز تهیه حلوا دو رنگ زعفرانی

برای تهیه حلوا دو رنگ باید طبق طرز تهیه حلوا زعفرانی ساده با ارد سفید عمل کنید و زمانی که خواستید شهد را درست کنید مواد را نصف کرده داخل یکی از آنها زعفران بریزید و داخل یکی دیگر نریزید. سپس آرد را نیز نصف کرده و وقتی تف دادید و با روغن مخلوط کردید نصفی از آن را شهر زعفرانی بریزید و نصف دیگر آن را شهد ساده و کمی پودر کاکائو بریزید. به این صورت حلوا دو رنگ زعفرانی دارید.

حلوا دو رنگ

سخن پایانی

حلوا زعفرانی جز آسان ترین، خوشمزه ترین و خوش عطر ترین حلوا ها است. تاریخچه دیرینه ای در ایران دارد و خوردنی اصیلی میباشد.

امیدواریم با این دستور، حلوا زعفرانی خوشمزه ای درست کنید و در اینستاگرام زعفران عاقله برای ما عکس بفرستید تا منتشر کنیم.

منبع:

persian Halva recipe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *