اخبار زعفران

زعفران، گرانترین غذای جهان

گرانترین غذای جهان- کلاله های قرمز زعفران در ظرف آهنی

به گزارش منبعی معتبر، روزنامه آمریکایی USA Today درباره‌ی گرانترین غذای جهان خبری منتشر کرده است که در ادامه آن را می‌خوانید.

  1. خاویار الماس (Almas Caviar):
    خاویار الماس از ماهیان خاویاری ماده آلبینو بلوگا به دست می‌آید که دارای سن ۱۰۰ سال است و در برخی نقاط دریای خزر یافت می‌شود. خاویار الماس با طعم کره و آب نمک، طعم خامه‌ای و کاملاً آجیلی عرضه می‌شود و هر کیلوگرم آن با قیمت ۳۴۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد.
  2. زعفران:
    زعفران
    ادویه‌ای است که از کلاله‌های خشک شده گل زعفران استخراج می‌شود و دارای طعم و بوی منحصر به فردی است. هر گرم زعفران با قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ دلار به فروش می‌رسد. زعفران به طور معمول در ایران کشت می‌شود و یکی از اجزای رایج در غذاهای اسپانیایی، ایرانی، مراکشی و هندی است.
  3. کوبی بیف:
    کوبی بیف نوعی گوشت گاو است که برای اینکه به عنوان کوبی شناخته شود، باید در استان هیوگو در غرب ژاپن تولید و پردازش شود. در ایالات متحده، گوشت گاو کوبی می‌تواند قیمتی بین ۲۵ تا ۵۰ دلار در هر اونس و حتی بیشتر در رستوران‌ها داشته باشد.
  4. ماهی تن آبی:
    ماهی تن آبی یکی از غذاهای اصلی سوشی و ساشیمی در ژاپن است و دارای طعم کره‌ای، طعم غنی و بافت لطیفی است. به دلیل محبوبیتش در سراسر جهان، صید بی‌رویه آن در اقیانوس‌های اطلس، اقیانوس آرام و اقیانوس هند باعث شده است که ماهی تن آبی در حال حاضر در معرض خطر انقراض قرار بگیرد.
  5. ترافل سفید:
    ترافل سفید یا ترافل آلبا، گران‌ترین نوع ترافل جهان است که به طور عمده در منطقه پیمونت ایتالیا و بخش‌هایی از کرواسی و اسلوونی یافت می‌شود. یک اونس ترافل سفید می‌تواند بیش از ۲۵۰ دلار هزینه داشته باشد.
  6. ورق طلا خوراکی:
    ورق‌های طلای خوراکی عمدتاً برای تزئین کیک و شیرینی‌ها استفاده می‌شوند و در صورتی که بین ۲۲ تا ۲۴ قیراط باشند، قابل مصرف به عنوان غذا هستند. قیمت ورق‌های طلای خوراکی حدوداً ۱۶۹ دلار تا بیش از ۱۵۰۰۰ دلار در هر پوند است.
  7. قهوه کپی لواک (Kopi luwak):
    این قهوه از دانه‌های قهوه تهیه می‌شود که توسط حیوانی به نام سیوت درختان نخل آسیایی در اندونزی خورده و سپس دفع می‌شود. پس از تخمیر و شستشو، دانه‌ها برای تهیه قهوه استفاده می‌شوند. یک پوند این قهوه می‌تواند با قیمتی حدود ۶۰۰ دلار عرضه شود و یک فنجان از آن تنها با قیمت ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد.
  8. عسل الویش:
    عسل الویش از غاری به عمق ۱۸۰۰ متر در شهر آرتوین ترکیه استخراج می‌شود. این عسل توسط زنبورهای وحشی جمع آوری می‌شود و تولید آن در کندوهای مصنوعی صورت نمی‌گیرد. طعم خاص این عسل کاملاً طبیعی است و به هر کیلوگرم آن قیمتی حدود ۵۳۳۰ دلار تعیین شده است.
  9. ذهام:
    جامبون ایبری (Jamón Ibérico) از ساق پای یک خوک سیاه به دست می‌آید که بین ۲۴ تا ۳۶ ماه سن دارد و در پرتغال و اسپانیا تولید می‌شود. پس از نمک‌زدن و خشک کردن گوشت، آن را تا سه سال سن می‌دهند. قیمت آن می‌تواند بین ۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار باشد.
  10. صدف:
    صدف‌ها در آب‌های شور سواحل ایالات متحده یافت می‌شوند و صدف‌های کینگ خلیج تابوتی تا حدود هفت سال طول می‌کشد تا به طور کامل بالغ شوند. کمیابی عرضه و تقاضای زیاد باعث شده است که یک گونه صدف با قیمتی حدود ۷۰ دلار در بازار موجود باشد.

به طور خلاصه، این غذاها به دلیل ویژگی‌های خاص و نادری که دارند، با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسند. به عنوان گرانترین غذای جهان شناخته میشوند.

منبع خبر: USAtoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *