آشپزی زعفران

طرز تهیه کاچی زعفرانی

کاچی زعفرانی

کاچی از آن دسته خوراکی‌هایی است که بعضی ها عاشق آن هستند و بعضی نیز از آن به شدت بدشان می آید. شما از کدام دسته افراد هستید؟

کاچی زعفرانی خاصیت های فراوانی دارد که طرز تهیه کاچی به روش سنتی،کاچی زعفرانی مجلسی و طرز تهیه کاچی برای زائو را در این مقاله به شما میگوییم و شما می‌توانید برای خرید زعفران اصل از همین قسمت اقدام کنید.

همچنین این روزها که قیمت زعفران در نوسان است ما هر روز قیمت آن را به روز رسانی می‌کنیم و شما می‌توانید از آخرین تغییرات قیمتی باخبر شوید.

کاچی زعفرانی با آرد برنج

مواد این دستور مناسب کاچی زعفرانی برای دو نفر است.

مواد لازم:

آب ۲ پیمانه

گلاب نصف پیمانه

آرد برنج ۱۰ قاشق غذاخوری

شکر ۱ و ۱/۴ پیمانه

زعفران ۱ قاشق چایخوری

کره ۵۰ گرم

طرز تهیه:

مرحله اول

ابتدا آرد برنج را در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا از حالت خام بودن در بیاید. حالا کره که به دمای محیط رسیده است را به آرد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم

وقتی کره با آرد ترکیب شد شکر را به آن اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه هم میزنیم و سپس آب را به آن اضافه می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا بجوشد.

مرحله سوم

سپس زعفران دم کرده و گلاب را اضافه کرده و مواد را هم می‌زنیم تا به غلظت مناسب برسند و سپس از روی حرارت برمی‌داریم و کاچی زعفرانی را داخل ظرف دلخواه می‌ریزیم.

تزیین کاچی زعفرانی با گل محمدی

کاچی زعفرانی با آرد سفید

مواد لازم:

آب ۴ لیوان

زعفران ۱ قاشق چایخوری

شکر ۳/۴ پیمانه

آرد سفید ۱ پیمانه

گلاب نصف لیوان

روغن جامد یا روغن حیوانی نصف پیمانه

کره ۱۰۰ گرم

پودر دارچین و پودر هل نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه:

 مرحله اول

شکر را در آب ریخته و داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود و نیاز نیست بجوشد. سپس زعفران دم کرده و گلاب را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.

مرحله دوم

کره و روغن را روی حرارت قرار دهید تا آب شوند. سپس آرد را الک کرده و به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا خامی آن گرفته شود. سپس پودر هل و دارچین را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

در این مرحله از کاچی زعفرانی، مخلوط و آب و شکر و بقیه مواد را آرام آرام به آرد اضافه کنید و هم بزنید. بعد در قابلمه را بذارید و اجازه دهید روی حرارت کم کاچی روغن بیندازد و حدود یک ربع تا بیست دقیقه کافی است. سپس نوش جان کنید.

برای تهیه کاچی زعفرانی با نبات می‌توانید در همین دستور یا دستور قبل به جای شکر از نبات با همان مقدار استفاده کنید.

تزیین کاچی زعفرانی با پسته

طرز تهیه کاچی زعفرانی تبریزی

کاچی تبریزی یک کاچی سنتی است که شما می‌توانید برای تهیه آن مانند دستور قبل عمل کنید و زمانی که پودر هل و دارچین را اضافه کردید، زیره را نیز اضافه کنید تا کاچی شما خاصیت بیشتری داشته باشد. همچنین به جای آرد سفید از آرد گندم استفاده کنید.

طرز تهیه کاچی برای پریودی

شما از هر یک از این دستورها می‌توانید برای کاچی مناسب پریودی استفاده کنید. اگر در کاچی زعفرانی خود زیره بریزید برای پریود بهتر است. برای اطلاع از تاثیر زعفران در پریود و تاثیر زعفران در حاملگی می‌توانید مقاله‌های مربوطه را مطالعه کنید.

سخن آخر

کاچی زعفرانی را می‌توانید با مواد در دسترس و در کمترین زمان استفاده کنید و از خواص آن بهره مند شوید. کاچی معمولا برای خانم‌های حامله و خانم‌هایی که حامله هستند مفید است اما در نظر داشته باشید زعفران در آن دوران برای شما اثرات بدی نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *