آشپزی زعفران

طرز تهیه مربای زعفران

تزیین مربای زعفران

اگر از آن دسته کسانی باشید که مربا دوست دارید و استفاده میکنید، مطمئن باشید از مربای زعفران نیز لذت میبرید و آن را دوست خواهید داشت. اکر تا به حال آن را امتحان نکردید حتما یک بار درست کنید و مصرف کتنید تا به یکی از لذت بخش ترین مرباهایی که خوردید تبدیل شود. برای ساخت مربای زعفران مواد بسیار کمی نیاز است که میتوانید به راحتی آن ها را تهیه  کنید.

شما برای درست کردن این مربای لذیذ قطعا به زعفران احنیاج دارید که سایت زعفران عاقله یکی از مرغوب ترین انواع زعفران ایران را دارد که از شهر قائنات است. شما میتوانید برای خرید زعفران قائنات اصل و با کیفیت از همین قسمت اقدام کنید.

زمان آماده سازی

۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

مناسب برای

۵ نفر

مربای زعفران

مواد لازم:

شکر ۲۰۰ گرم

گلبرگ زعفران  ۳۰۰ گرم

آب حدود ۱ لیتر

زعفران  ۳ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

اگر گلبرگ زعفران تهیه کرده باشید باید آن را پاک کنید و بشویید اما ما یک محصول جدید داریم که گلبرگ‌های زعفران به صورت خشک شده هستند. این محصول کاملا تمیز و بسته بندی شده است و شما می‌توانید از یک بسته آن، برای تهیه مربای زعفران استفاده کنید. برای خرید غنچه زعفران خشک از قسمت اقدام کنید. غنچه زعفران عاقله به این علت که کلاله‌های قرمز زعفران را نیز دارد ممکن است مربای شما مقدار زعفران کمتری نیاز داشته باشد بنابراین طبق سلیقه خودتان میزان زعفران را بسنجید.

مرحله اول

برای طرز تهیه مربای زعفران ابتدا باید تلخی گلبرگ‌ها را بگیریم. به این منظور غنچه‌های زعفران را در قابلمه ای ریخته و روی آن آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. پس از ۲ دقیقه زیر آن را خاموش کنید.

مرحله دوم

گلبرگ‌ها که جوشیدند را درون صافی بریزید و زیر آب بگیرید و دوباره درون آب تازه داخل قابلمه ریخته و بگذارید بجوشند و سپس بعد از دو دقیقه درون آب کش بریزید.

مرحله سوم

درون قابلمه آب بریزید و به همراه شکر بگذارید به قدری بجوشد تا به غلظت مورد نظر شما برسد. سپس از روی حرارت بردارید و زعفران آسیاب شده و گلبرگ‌ها را به آن اضافه کنید. ممکن است به مقداری کمتر یا بیشتری زعفران نیاز داشته باشید، آن را به سلیقه خودتان بریزید. بعد از این مرحله بگذارید مربا سرد شود و سپس درون شیشه‌های کاملا تمیز بریزید و در آن را محکم ببندید و درون یخچال نگهداری کنید. این مربای گل بنفش زعفران حدود دو ماه داخل یخچال می‌ماند.

شیشه مربای زعفران که در کنار آن زعفران است
چند شیشه مربای زعفران در کنار هم

سخن آخر

اگر خواستید برای تهیه این مربا، زعفران تهیه کنید می‌توانید قیمت امروز زعفران را در سایت عاقله ببینید. ما هر روز آخرین تغییرات قیمت را در سایت درج می‌کنیم.

شما می‌توانید به مربای گل زعفران مقداری خلال پوست پرتقال یا لیمو نیز اضافه کنید و طعم زنده‌ای به آن ببخشید. اگر نکته‌ای درمورد مربای زعفران دارید خوشحال می‌شویم زیر مقاله برای ما بنویسید.

ما در سایت زعفران عاقله طرز تهیه بستنی زعفرانی با ثعلب و بدون ثعلب، همچنین طرز تهیه مسقطی زعفرانی را نیز آموش داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *