آموزش زعفران

علت گل ندادن زعفران چیست؟

گل ندادن زعفران

یکی از مشکلاتی که در کاشت زعفران وجود دارد گل ندادن آن است. چه در خانه و چه در زمین زراعی زعفران کاشته باشید ممکن است با این مشکل روبرو شده باشد. در این مقاله به دلایل گل ندادن زعفران می پردازیم.

خرید زعفران اصل ممکن است برای شما یک چالش باشد زیرا نگران هستید زعفران تقلبی باشد، اما ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که زعفران‌های با کیفیت را از مهد زعفران ایران یعنی شهر قائنات به دست شما برسانیم. زعفران عاقله امکان مرجوعی کالا را نیز دارد. اگر زعفران را مصرف کردید تا ۴۸ ساعت آینده آن را مرجوع کنید و هزینه را دریافت کنید.

همینطور قیمت زعفران نیز مدام نوسان دارد، ما در همین سایت قیمت زعفران امروز را به صورت روزانه آپدیت می‌کنیم.

چرا زعفران گل نمیدهد؟

اندازه کوچک پیاز زعفران

اندازه پیاز زعفران در گل دادن آن بسیار مهم است. اگر اندازه پیاز زعفران زیر ۸ گرم باشد، کوچک محسوب می‌شود. استفاده از پیاز زعفران کوچک همیشه هم باعث گل ندادن نمی‌شود، زمانی که شما اطلاعات و تخصص کافی داشته باشید و بتوانید با راه‌های مختلف پیاز زعفران را درشت کنید، می‌توانید زعفران را به گل دهی برسانید. برای اطلاعات بیشتر درمورد رشد پیاز زعفران می‌تونید مقاله‌ی تقویت پیاز زعفران را بخوانید.

نبود برنامه مناسب برای کوددهی

داشتن برنامه مناسب برای کوددهی یکی از دلایل گل ندادن رزعفران است. کود مناسب و زمان مناسب برای اینکه پیاز زعفران رشد کند با اهمیت است. داشتن یک برنامه منظم برای کوددهی می‌تواند رشد پیاز زعفران را تامین کند. ما در مورد کودهای مناسب زعفران مقاله‌ای تهیه کردیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

از بین نبردن علف‌های هرز

اگر علف‌های هرز از بین نروند باعث می‌شوند مواد مغذی مورد نیاز پیاز زعفران را مصرف کنند و این مواد مهم به پیاز نرسد و رشد نکند.

گل ندادن زعفران

سله شکنی نکردن

یکی از دلایل گل ندادن پیاز زعفران عدم سله شکنی است. شما با انجام سله شکنی باعث می‌شوید راه رشد پیاز زعفران باز و هموار شود و پیاز بهتر رشد کند.

راه‌های گل دادن زعفران

  • ضدعفونی کردن پیاز زعفران
  • از بین بردن علف‌های هرز
  • سله شکنی کردن
  • درشت بودن پیاز زعفران
  • محلول پاشی 
  • آزمایش خاک مزرعه
  • داشتن برنامه کوددهی مناسب

سخن آخر

اندازه پیاز زعفران در گلدهی آن مهم است و عوامل مختلفی در اندازه پیاز زعفران تاثیر دارند. با داشتن برنامه مناسب برای کوددهی، سله شکنی کردن، وجین کردن زمین و راه های دیگر می‌توانید رشد پیاز زعفران را بیشتر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *