آموزش زعفران

نکات مهم محلول پاشی زعفران

یک سبد چوبی پر از گل زعفران

مراقبت از پیاز زعفران بسیار مهم است و یکی از مهم ترین مراحل در رشد پیاز، محلول پاشی زعفران است. ما با محلول پاشی به پیاز زعفران کمک می کنیم تا رشد بهتری داشته باشد. در این مقاله به نکات این مرحله مهم می پردازیم.

خرید زعفران اصل ممکن است برای شما یک چالش باشد زیرا نگران هستید زعفران تقلبی باشد، اما ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که زعفران‌های با کیفیت را از مهد زعفران ایران یعنی شهر قائنات به دست شما برسانیم. زعفران عاقله امکان مرجوعی کالا را نیز دارد. اگر زعفران را مصرف کردید تا ۴۸ ساعت آینده آن را مرجوع کنید و هزینه را دریافت کنید.

همینطور قیمت زعفران نیز مدام نوسان دارد، ما در همین سایت قیمت امروز زعفران را به صورت روزانه آپدیت می‌کنیم.

زمان و آموزش محلول پاشی زعفران

هنگام فصل زمستان ریشه پیاز زعفران از بین می‌رود بنابراین باید توسط محلول پاشی برگ‌های زعفران، پیاز آن را تقویت کنیم. به همین علت محلول پاشی زعفران اوایل دی ماه که زمستان آغاز میشود، شروع شده و تا فروردین سال بعد ادامه دارد. مدت زمان فاصله یبن دو محلول پاشی هم به این صورت است که وقتی مرحله اول را انجام دادید، برای مرحله بعد باید ۱۴ تا ۲۰ روز صبر کنید و سپس مرحله بعدی را انجام دهید. به همین ترتیب تا آخرین مرحله محلول پاشی را انجام دهید. از لحاظ بارندگی نیز در نظر داشته باشید ۲۴ ساعت قبل از اینکه بخواهید محلول پاشی کنید نباید باران باریده باشد. اگر باریده بو.د بگذارید بند بیاید و سپس محلول پاشی کنید. یا اگر برف بارید باید کاملا آب شود تا بتوانید کار را انجام دهید.

جدول محلول پاشی زعفران

مرحله اولهیومیک اسید
 گوگرد
 کود نیتروژن دار
 باکتری تیوباسیلوس
مرحله دومkey plex پتاس
  آمینو اسید
 جلبک دریایی
مرحله سومعناصر ریز مغذی
  سیلیکات پتاسیم

خواص انواع کود محلول پاشی زعفران

کود جلبک دریایی

این کود باعث می‌شود پیاز زعفران در برابر سرما و یخبندان و همینطور بیماری‌ها مقاوم شود و مواد غذایی را بهتر جذب کند.

کود آمینو اسید

این کود پروتئین را در گیاه می‌سازد و پروتئین هم گیاه را در برابر عوامل محیطی مانند خشکسالی مقاوم می‌کند. همینطور آمینو اسید موجب افزایش فتوسنتز گیاه نیز می‌شود.

کود سفید برای زعفران

این کود باعث می‌شود پیاز زعفران تکثیر شود و تکثیر آن نیز موجب افزایش محصول می‌شود.

گل زعفران با کلاله هایش

نکات مهم

  • زمان محلول پاشی به دما و آب و هوای هر منطقه بستگی دارد اما به طور کلی محلول پاشی باید در هوای گرم (۱۲ درجه) صورت بگیرد از این رو ساعت ۱۱ الی ۱ ظهر محلول پاشی را انجام دهید.
  • این نکته را حتما در نظر بگیرید که در هنگام محلول پاشی باد نباشد که محلول را به نقاط دیگری ببرد.
  • وقتی آبیاری زعفران انجام شود، محلول پاشی کنید. زیرا بعد از آبیاری روزنه‌های زعفران باز است و محلول جذب آن می‌شود.
  • وقتی خواستید محلول پاشی کنید اندام هوایی و برگ‌های پیاز زعفران مطروب باشند تا جذب بیشتری صورت گیرد.

سخن آخر

اگر پیاز زعفران به درستی تقویت شود می‌تواند در رشد و بازدهی محصول نقش کلیدی داشته باشد. محلول پاشی زعفران یکی از راه‌هایی است که می‌توانید با آن پیاز زعفران را تقویت کنید. همینطور کود دهی زعفران نیز باعث تقویت پیاز می‌شود که ما در مقاله‌ی کود مناسب زعفران به طور کامل در مورد آن صحبت کردیم.

مطلب مهم دیگری که در رشد زعفران تاثیر دارد آبیاری آن است. شما می‌توانید نکات و زمان آبیاری زعفران را در مقاله‌ی بهترین زمان آبیاری زعفران مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *