اخبار زعفران

تشکیل ۹اتاق بازرگانی جدید

امتیاز دهید

تشکیل ۹ اتاق مشترک بازرگانی جدید

در حال حاضر ایران با ۳۸ کشور، اتاق و شورای مشترک بازرگانی دارد. به گزارش ایسنا، قرار است ۹ اتاق مشترک بازرگانی جدید میان ایران با کشورهای آفریقای جنوبی، تاجیکستان، لهستان، کویت، قطر، اتریش، پاکستان، ویتنام و اندونزی تشکیل شود. با این حساب ایران ۴۷ اتاق و شورای مشترک بازرگانی خواهد داشت که ۴۱ مورد آن اتاق مشترک بازرگانی است.

طبیعتاً توسعه فعالیت اتاق‌های مشترک بازرگانی می‌تواند در گسترش روابط اقتصادی و مبادلات تجاری ایران در سطح بین المللی تاثیرگذار باشد و جایگاه و سهم ایران را از تجارت جهانی افزایش دهد، لذا به نظر می‌رسد بیشتر شدن تعداد اتاق‌ها و شوراهای مشترک بازرگانی در این جهت موثر واقع شود.

به طور کلی اتاق‌ها و شوراهای مشترک بازرگانی زیر نظر اتاق بازرگانی فعالیت می‌کنند و وظیفه اصلی آنها این است که زمینه فعالیت را برای تجار و بازرگانان با کشورها و بازراهای هدف تجاری فراهم کنند. نوع عملکرد و فعالیت اتاق‌های مشترک بازرگانی با توجه به سطح روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و کشورهای مختلف، متفاوت است. به طور طبیعی فعالیت تجاری و اقتصادی اتاق‌ها و شوراهای مشترکی که در مجاورت و همسایگی ایران هستند مثل عراق، ترکیه و عمان بیشتر است؛ هر چند تبادلات تجاری با بعضی دیگر از کشورهای آسیایی و اروپایی در سطح نسبتا بالایی است.

ایران با کشورهای ارمنستان، افغانستان، انگلستان، برزیل، روسیه، ‌ سوریه، فرانسه، لیبی، هند، یونان، قاره آفریقا، ‌ اسپانیا، الجزایر، اکراین، ‌ سوئد، عراق، قزاقزستان، لیتوانی، ‌ کانادا، بلژیک، آلمان، ‌ استرالیا، ‌ امارات، ‌ ایتالیا، چین، سوئیس، عمان، گرجستان، هلند، کره جنوبی و آذربایجان اتاق مشترک بازرگانی دارد. همچنین اتاق دیگری تحت عنوان اتاق اکو فعالیت می‌کند.

شوراهای مشترک بازرگانی ایران نیز شامل کشورهای بحرین، ‌ قطر، تونس، ‌ لبنان، ‌ عربستان و مالزی نیز می‌شود. ‌

از جمله اتاق‌ها و شوراهای مشترک بازرگانی فعال می‌توان به اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه، اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا، شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس، اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و اتاق مشترک بازرگانی ایران و آلمان اشاره کرد.

کانال تخصصی زعفران ورزشک صادراتی قیمت‌ها به روز در سایت درج شده است
شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان ثبت ۱۳۵۰شناسه
@saffronaghele

۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

۰۳۹۶۴۵۶۸۳۴۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *