آموزش زعفران, اخبار زعفران

پیش بینی ۵۱نیم تن زعفران خشک قاینات

امتیاز دهید

جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار نسیم قائن اظهارکرد:زعفران به عنوان یکی از محصولات مهم وارز آور در دنیابرای کشورمان به حساب می آید .
وی افزود:خراسان جنوبی نزدیک به ۱۵هزار هکتار از اراضی سطح زیر کشت زعفران را به خود اختصاص داده است و۵۱ونیم تن زعفران خشک از این میزان زمین برداشت می شود.
ولی پور ادامه داد:شهرستان قاینات ،بزرگترین شهرستان خراسان جنوبی در حوزه کشاورزی وبه خصوص زعفران است .
و۴هزا رو۵۰۰هکتار زعفران استان در این شهرستان است. ونزدیک به ۱۷تن از ۵۱تن زعفران خشک استان،منحصر به شهرستان قاینات است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت:خراسان جنوبی از نظر میزان تولیدات علی رغم این که زادگاه زعفران است وبرند زعفران در کشور به عنوان زعفران قاینات شناخته می شود اما دومین تولید کننده پس از استان خراسان رضوی است ونکته مهم این است که کیفیت زعفران خراسان جنوبی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی افزود:زعفران تولید شده در خراسان جنوبی، به دلیل برداشت گل زعفران قبل از طلوع آفتاب و برداشت غنچه قبل از بازشدن، کیفیت، عطر و قدرت رنگ دهی بالا ، مرغوب ترین زعفران دنیاست..
ولی پور تصریح کرد؛زعفران خراسان جنوبی به دلیل کیفیت بالا مشتریان زیادی در کشورهای خارجی از جمله آلمان، آمریکا، اسپانیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.
وی افزود بابیان این که امسال سازمان تعاون روستایی برای خرید زعفران اعلام آمادگی کرده است،ابراز امیدواری کرد که قیمت زعفران نسبت به سال های گذشته با یک روند نزولی مواجه شود.زعفران عاقله
رئیس ساز مان جهادکشاورزی در پایان با اشاره به این که ۳۶ هزار زعفران کار خراسان جنوبی، تا پایان آبان محصول خود را برداشت می کنند گفت:پیش بینی می شود امسال ۵۴تن زعفران خشک از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شود.
این در حالی است که سال گذشته ۵۱تن زعفران خشک از اراضی زیر کشت این محصول در خراسان جنوبی برداشت شد.
انتهای پیام.
زرشک تازه زعفران زرشک اناری موجود هست شاخه و دست چین

کانال تخصصی زعفران ورزشک صادراتی قیمت‌ها به روز در سایت درج شده است
شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان ثبت ۱۳۵۰شناسه
@saffronaghele

۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

۰۹۳۶۴۵۶۸۳۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *