اخبار زعفران

تغییر روش قیمت گذاری زعفران| مجله خبری عاقله

در قسمت دوم مجله خبری عاقله به بررسی اخبار هفته سوم خرداد ماه در حوزه زعفران خواهیم پرداخت. به یکی دیگه از پادکست‌های خبری زعفران عاقله خوش آمدید. موضوع اصلی این پادکست حول محور صادرات زعفرون می‌چرخد. از صادرات بستنی زعفرانی بگیر تا شفافیت قیمت گذاری زعفران. برای بررسی خبرهای داغ این هفته همراه ما باشید. برای شنیدین پادکست مجله خبری زعفران عاقله فایل صوتی زیر را گوش دهید.

بررسی خبرها را از داغ‌ترین موضوع عفته شروع می‌کنیم یعنی تغییر شیوه قیمت‌گذاری زعفران . در این خبر رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی آقای نوکلی زاده، توافق روی نظام کیفیت سنجی زعفران که تعیین کننده قیمت آن است را کلید اصلی حل چالش‌های بخش صادرات زعفران می‌داند. راه حل این مسئله را نیز بررسی دقیق و کارشناسانه تعیین می‌کند. به طوری‌که سود کشاورز حداکثر شود و توقعات مشتریان خارجی نیز رفع شود. به همنی منظور شورای تعیین قیمت زعفران د رحال تشکیل است.

اما بشنویم از آقای احتشامی رئیس شورای ملی زعفران که راهکار افزایش صادرات زعفران را استفاده از یک نام تجاری واحد می‌داند. ایشان اعتقاد دارد در باره محصول زعفران مانند چای سیلان(سریلانکا) می‌توان عمل کرد. اگر تمام زعفران‌‍های ایران با نام تجاری برند زعفران ملی صادر شود شاهد افزایش چشمگیر صادرات این محصول خواهیم بود.

صادرات بستنی و رقابت افغان‌ها

یکی دیگر از اخبار ترند این هفته که در رسانه‌های عربی بازتاب زیادی داشته‌است. اخبار مربوط به افزایش صادرات زعفران توسط کشور افغانستان است برای اطلاع از جزئیات این خبر می‌توانید در بخش مقالات ما آن را مطالعه کنید. در ادامه به خوشمزه‌ترین خبر این هفته می‌رسیم یمکی از کاربران توئیتر با ادعای علاقه شدید آلمانی ها به بستنی زعفرانی از پتانسیل این محصول برای صادرات خبر داد. همینطور این کاربر اعتقاد دارد که درامد حاصل از صادرات بستنی زعفرانی میتواند جایگزین درآمد نفتی شود. لینک کامل این داستان را از اینجا بخوانید.

ممنون از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید لطفا نظرات خودتون رو برای ما بنویسید. هر سوالی درباره تجارت محصول زعفران داشتید رو در زیر همین مقاله درج کنید تا به شما پاسخ دهیم.

منابع اخبار:

ilna.ir

arabnews

mashreghnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *