اخبار زعفران

ایرانی‌ها دیگر زعفران نمی‌خورند؟!

ایرانی‌ها دیگر زعفران نمی‌خورند؟!- کباب و برنج در ظرف های ابی

نایب رئیس شورای ملی زعفران، غلامرضا میری در گفتگوی اخیر خود اعلام کرد که مصرف سرانه زعفران در ایران کاهش یافته‌است. علاوه بر این میری از ثبات قیمت روز زعفران و رشد صادرات خبر داد. وی گفت: قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته ۳۱ تا ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، پوشال ۳۵ تا ۳۶ میلیون تومان، سرگل ۳۷ تا ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، شبه نگین ۳۶ میلیون و ۵۰۰ تا ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، نگین ۳۹ تا ۴۰ میلیون تومان و سوپر نگین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان است. برای اطلاع از قیمت امروز زعفران سایت عاقله را چک کنید.

رشد مقاصد صادراتی زعفران

بر اساس گفتگوی میری  آمارها نشان می‌دهد که مقاصد صادراتی زعفران در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده‌اند. به طوری‌که سال ۱۴۰۰ زعفران ایران به ۴۷ کشور و سال۱۴۰۱ به ۶۷ کشور دنیا انجام شد. علاوه بر این  کاهش میزان صادرات در سال قبل نشان می‌دهد که قاچاق جایگزین صادرات شده؛. میری در ادامه گفتگو از متولیان امر تقاضای پیگیری این مسئله را کرد تا بازارهای هدف صادرات زعفران از دست نروند. همچنین شرکت های واردکننده بتوانند به تعهدات خود در برابر تجار عمل کنند.

ایرانی‌ها دیگر زعفران نمی‌خورند؟! کاهش سرانه مصرف زعفران

نائب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش سرانه مصرف زعفران خبر داد و گفت: بنابر آمار در سنوات قبل سرانه مصرف زعفران یک گرم بود که متاسفانه در شرایط کنونی سرانه مصرف زعفران به حدود نیم گرم کاهش یافته است.

برند صادراتی زعفران عاقله محصولات خود را در اندازه‌های متفاوت با کیفیت یکسان با نمونه‌های صادراتی به بازار عرضه می‌کند. برای اطمینان از کیفیت محصولات عاقله کافیست تا QRcode روی محصولات را اسکن کنید. با اینکار اطلاعات دقیق از ترکیبات موجود رد زعفرانی که خریداری کرده‌اید، به شما نمایش داده می‌شود. زعفران عاقله (aghele saffron) جزو معدود برندهایی است که آزمایشگاه تخصصی کنترل کیفیت محصولات دارد.

منبع خبر: مشرق نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *