آموزش زعفران

راهنمای خرید زعفران

در خرید زعفران کیفیت و اصل بودن محصول برای خریداران بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین در این مطلب سعی کردیم با ارائه یک سری مهم‌ترین نکات شما را در خرید محصول یاری کنیم. زعفران باکیفیت و اصیل موجب خوش طعم و خوش رنگ‌شدن خورشت و یا برنج می‌شود. باتوجه‌به اینکه امروزه فروشگاه اینترنتی متعددی به فروش زعفران پرداخته‌اند، انتخاب فروشگاه معتبر اندکی برای شما دشوار خواهد بود. چرا که خیلی از سودجویان با فروختن زعفران‌های غیر اصل تمایل به سودآوری بیشتر دارند. حتماً در فضای مجازی دیده‌اید که عمده مردم از خرید زعفران فیک و غیر اصل ناراضی‌اند و به دنبال فروشگاهی معتبر و منصف هستند. ما در وهله اول سلامت مشتریان برایمان مهم است؛ بنابراین محصولات باکیفیت از برند مرغوب را تهیه کرده‌ایم تا به‌راحتی و با خیال آسوده در خورشت‌های خود بیفزایید.

خرید زعفران

خرید زعفران

زعفران چه نوع گیاهی است؟

Crodus Stativus نام علمی زعفران بوده و از پیازی کروی با پوسته قهوه‌ای تشکیل شده است. گل زعفران گیاهی پرخاصیت بوده و دارای ۶ گلبرگ،۳ پرچم زرد و ۳ یا چند کلاله قرمز است. کلاله قرمز گیاه همان زعفران دلخواه افراد است.

شاید ندانید؛ اما زعفران انواع مختلفی دارد. زعفران نگین، زعفران شبه نگین، زعفران سرگل، زعفران پوشال و زعفران دختر پیچ انواع زعفران‌های موجود در بازار هستند که از لحاظ کیفیت، رنگ و قیمت با هم فرق دارند. زعفران پوشال خیلی تخصصی پاک شده و بخش انتهایی پرچم متصل به کلاله سه شاخه برش داده می‌شوند. ازآنجایی‌که در این نوع زعفران رشته‌ها به هم متصل‌اند تشخیص اصل بودن آن کار راحت‌تری است. اما زعفران نگین بهترین نوع زعفران موجود در بازار است. در بسته‌بندی این نوع زعفران کلاله و خامه قرمزرنگ قرار گرفته و به دلیل خلوص بالا از قیمت گران‌تری برخوردار است. در این نوع زعفران پیکروکروسین، سافرانال و کروسین به بالاترین میزان وجود دارند.

مزیت خرید زعفران

خرید زعفران به‌منظور استفاده در غذاها و خوش‌رنگ شدن خورشت‌ها صورت می‌گیرد. این محصول دارای خواص متعددی است به همین دلیل قیمت گرانی دارد.

شادی‌آور بودن محصول و اشتهاآور بودن آن از جمله معروف‌ترین مزیت‌های خرید زعفران است. اما این محصول تسکین‌دهنده دردها و محافظ سلول‌های مغزی است. همچنین افرادی که از چربی خون، کلسترول زیاد و تری‌گلیسرید رنج می‌برند با خوردن زعفران مانع از ایجاد مشکل می‌شوند. خون‌ساز بودن، ضدسرطان بودن و درمان بیماری پوستی و آسم از دیگر خواص مورد تأیید زعفران به شمار می‌روند.

با خرید زعفران می‌توانید غذاهای خود را خوش‌رنگ و لعاب با مصرف آن می‌توانید معده خود را تقویت کنید. همچنین می‌توانید جریان خون خود را بهبود ببخشید و مانع از پیشرفت بیماری ژنتیک چشمی شوید.

خرید زعفران

خرید زعفران

 

در خرید زعفران به چه نکاتی توجه کنیم؟

توجه به کیفیت و قیمت محصول در خرید زعفران بسیار مهم است. چنانچه به دنبال بهترین نوع زعفران با قیمت مناسب هستید بهتر است به سراغ زعفران سرگل بروید. شما باید به هنگام خرید زعفران به شاخصه‌های محصول توجه کنید. میزان رنگ‌دهی، عطر، طعم، خاصیت علاوه بر کیفیت و قیمت از شاخصه‌های مهم محصول هستند. خریداران باتوجه‌به سابقه خرید و میزان تجربه خود تا حدودی می‌توانند محصول اصل و فیک را از هم تشخیص دهند. اما راحت‌ترین و مطمئن‌ترین روش خرید از فروشگاه اینترنتی معتبر زعفران است. شاید برایتان سال پیش آید که چگونه نوع تقلبی عرضه می‌کنند؟ سودجویان با افزودن ناخالصی به محصول وزن زعفران را می‌افزایند تا بتوانند به سود بیشتری دست پیدا کنند. همچنین رنگ مصنوعی به زعفران فیک افزوده تا مشتری به گمان خود زعفران باکیفیت خریده است. برخی هم سفیدی یا همان خامه زعفران را رنگ می‌کنند تا مشتری متوجه تقلبی بودن محصول نشوند.

چطور زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

طعم زعفران اصل تلخ بوده و عطر آن شیرین است. همچنین پس از خرید زعفران مقداری را روی کاغذکاهی قرار دهید، چنانچه از خود چربی برجای گذاشت، اصل است، در غیر این صورت محصول تقلبی خریده‌اید.

ظاهر زعفران اصل به شکل منحنی است و در صورت مجاورت با شعله گاز متان رنگ آن نارنجی یا بنفش می‌شود.

زعفران اصل در داخل بنزین حل نمی‌شود؛ بنابراین چنانچه در صورت ریخته‌شدن در بنزین، رنگ بنزین تغییر کند، محصول تقلبی و فیک است.

پس از خرید زعفران آن را درون آب جوش قرار دهید. چنانچه رنگ آن به سفید تغییر کرد، محصول غیر اصل است. همچنین در صورت قرارگیری شاخه زعفران در جوش شیرین رنگ زعفران اصل زرد شده و رنگ زعفران تقلبی قرمز تند می‌شود.

توجه داشته باشید که زعفران باکیفیت، زعفرانی است که بافت سالم داشته باشد. در صورت خرد بودن محصول و شکسته بودن شاخه‌ها کیفیت محصول مناسب و مرغوب نیست. چرا که به‌خوبی پاک نشده و زعفران به شکل پودری عرضه شده است. وجود رشته‌های سفید و زرد در میان شاخه‌های قرمز انحنادار نشان از بی‌کیفیت بودن محصول است؛ بنابراین به هنگام خرید زعفران حتماً به ظاهری محصول توجه کنید.

خرید زعفران

خرید زعفران

 

قیمت زعفران

قیمت زعفران نگین به نسبت سایر انواع زعفران گران‌تر است. چنانچه از لحاظ مالی مشکل ندارید می‌توانید این نوع زعفران را تهیه کنید. در غیر این صورت خرید زعفران سرگل نیز برایتان مناسب است. تفاوت این دو نوع زعفران چندان زیاد نیست. امروزه برندهای متعددی از زعفران در فروشگاه‌های اینترنتی موجود است. اما شما باید با خرید زعفران باکیفیت و معتبر سلامت جان خود و خانواده را حفظ کنید.

قیمت زعفران در هر صورت ارزان نیست. این محصول به دلیل سختی کاشت و برداشت از جمله محصولات گرانقیمت محسوب می شود. بنابراین چنانچه فروشگاهی زعفران ارزان در اختیار شما قرار داد به اصل بودن آن محصول شک کنید. ما سعی کرده ایم برای رضایت مشتریان محصول بسیار با کیفیت از برند معتبر ارائه دهیم. بنابراین با خیال راحت زعفران خوش طعم و خوشرنگ را به سبد خرید حساب کاربریتان بیفزایید. افزودن زعفران به غذا از متداولترین روش های خوشرنگ شدن غذاهای ایرانی است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *