اخبار زعفران

“رشد ۶۳ درصدی صادرات زعفران و افزایش قیمت‌ها: نگاهی به وضعیت فعلی و تقاضای بازار”

رشد صادرات زعفران- اقای عاقله که زعفران در دست دارند

به تازگی، نایب رئیس شورای ملی زعفران اعلام کردند که صادرات زعفران در سه ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با یک رشد ۶۳ درصدی مواجه بوده است. این افزایش چشمگیر صادرات زعفران به دلیل کاهش تعرفه‌های صادراتی به چین و افزایش نرخ ارز و همچنین تشویق صادرکنندگان به فعالیت صادراتی رخ داده است.

غلامرضا میری، کارشناس زعفران، به نکاتی درباره وضعیت کنونی بازار زعفران اشاره کرده است. او اعلام کرده که قیمت فعلی زعفران در بازار بسیار بالاست. به عنوان مثال، قیمت هر کیلو زعفران برای دسته‌های مختلف به ترتیب ۳۲ تا ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای دسته ۳۲، ۳۷ میلیون تومان برای پوشال، ۳۹ تا ۴۰ میلیون تومان برای نگین و ۴۵ میلیون تومان برای سوپر نگین است.

با توجه به باقی ماندن کمتر از سه ماه تا فصل برداشت زعفران، زمینه عرضه زعفران در بازار به شدت محدود شده است، که در نتیجه منجر به کاهش عرضه در مقابل تقاضا و افزایش قیمت محصول در بازار گردیده است.

همچنین، غلامرضا میری درباره وضعیت صادرات زعفران به جدیدترین آمار سه ماهه اشاره کرده است. طبق این آمار، صادرات زعفران در مقایسه با سال قبل با یک رشد ۶۳ درصدی روبرو بوده است. این افزایش درصدی صادرات زعفران در برخی از عوامل مانند کاهش تعرفه‌های صادراتی به چین و افزایش نرخ ارز و تشویق صادرکنندگان به صادرات بنا شده است.

بنابراین، نایب رئیس شورای ملی زعفران از وزارت جهاد کشاورزی درخواست دارند که در زمان باقی مانده تا فصل برداشت، تصمیمات لازم برای زعفران اتخاذ کنند. این تصمیمات شامل مشخص شدن سازمان یا نهادی که زعفران را خریداری خواهد کرد و نحوه پرداخت به کشاورزان می‌باشد.

منبع خبر: تجارت گردان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *