آموزش زعفران, اخبار زعفران

شرحی بروضعیت صادرات زعفران در ایران

شرحی بر وضعیت صادرات زعفران در ایران 

با توجه به خاصیت دارویی وغذایی طلای سرخ ایران  وتقاضا ی مشتریان خارجی قیمت زعفران در دیگر کشورها چندین برابر قیمت در ایران است

۱-بر اساس آمار گمرک ایران بیشترین حجم صادرات زعفران ایران به ترتیب اولولیت به کشورهای :  ۱- امارات متحده عربی ۲- اسپانیا ۳- چین ۴- عربستان سعودی  ۵- هند ۶- سوئد ۷- هنگ کنگ ۸- ایتالیا ۹- تایوان ۱۰- قطر=  می باشد لازم به ذکر است هم اکنون به ۴۰ کشور جهان زعفران ایران صادر می گردد .

۲-قیمت زعفران در کشورهای اروپایی چند برابر ان قیمت ان در ایران است ( بین ۱۵تا ۳۵ میلیون تومان ) – قیمت زعفران در کشورهای همجوار بخصوص امارات بین ۸ تا ۱۱ میلیون تومان است – قیمت زعفران در کشور مالزی کمترین میزان است ( بین ۸ تا ۱۱ میلیون تومان ) – قیمت در چین بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان هر کیلو


* قیمت زعفران با اساس کیفیت تعیین می شود . معمولا زعفرانهای ارائه شده در بازار امارات توسط افراد مسافری ارائه شده  و… دارای کیفیت پایینی بوده و قیمت بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

 

۳- قیمت زعفران در بازارهای جهانی فقط بر اساس مذاکره بین خریدار و فروشنده بر اساس کیفیت محصول تعیین می شود . تمامی قیمتهای موجود در سایتهای مختلف مورد تایید  نیستند . 

شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان .قیمتها به روز در سایت

ثبت ۱۳۵۰

عضوکانال تخصصی زعفران زرشک صادراتی ما باشید تا از اظلاعات بهروز صادرات این دومحصول باخبر باشید

saffronaghele@

۰۹۱۵۳۶۵۸۹۵۶

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *