آموزش زعفران, اخبار زعفران

صادرات زعفران

میری گفت: براساس آمار گمرک تا پایان آذر، ۱۲۵ تن زعفران به بازار های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته است.

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، از ثبات نرخ طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار و حداکثر ۱۱ میلیون تومان بوده که نسبت به هفته های گذشته تغییری نداشته است.
وی با اشاره به اینکه صادرات زعفران روال عادی خود را طی می کند، افزود: در شرایط کنونی صادرات زعفران به سبب مسائل پیمان سپاری ارزی و عدم امکان بازگشت ارز به سامانه نیما با کارت های یکبار مصرف و از طریق قاچاق انجام می شود.
به گفته میری، با توجه به صدور بخش نامه و دستورالعمل های متعدد و نوسان نرخ ارز، امکانپیش بینی قیمت حتی برای یک روز بعد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت طلای سرخ در شب عید منتفی است/حداکثر نرخ هر کیلو زعفران ۱۱ میلیون تومان

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: طبق روال سال های گذشته، قیمت زعفران در اسفند ماه به سبب مسائل مالی شرکت ها و کاهش صادرات با روند کاهشی در بازار روبرو بود که امسال به سبب شرایط اقتصادی خانوار و افزایش قیمت ها این امر کاملا مشهود است.
وی با انتقاد از عدم ارائه آمار صادرات از سوی گمرک بیان کرد: با وجود درخواست های مکرر به گمرک مبنی بر ارائه آمار جدید صادرات، اما تاکنون به دلیل تغییر تعرفه های گمرکی زعفران و عدم ثبت در سامانه، آمار از پایان آذر تا کنون دیگر اعلام نشده است.
این مقام مسئول ادامه داد: براساس آمار گمرک تا پایان آذر، ۱۲۵ تن زعفران با ارزش بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار به بازار های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته است.

شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان ثبت ۱۳۵۰.

برای درخواست زعفران وزرشک صادراتی قاینات تماس حاصل فرمایید لیست قیمتها به روز در سایت درج شده است

تحویل در کشور مد نظر شما

دفتر مرکزی : خراسان جنوبی قاینات خ امام جنب موسسه ملل
۰۵۶۳۲۵۲۱۹۳۸

(+۹۸)۹۳۶۴۵۶۸۳۴۷

Whatsapp
(+۹۸)۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

[email protected]

Www.saffronaghele.com

telegram.me/saffronaghele

Www.instagram.com/saffron_aghele

قیمت زعفران امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۳📈

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *