آموزش زعفران, اخبار زعفران

صادرات زعفران به ژاپن

صادرات با ژاپن
صادرات زعفران به ژاپن

کشور ژاپن در سال ۲۰۱۰ سومین قدرت اقتصادی دنیا (پس از آمریکا و چین) بوده و در آسیا نیز رتبه دوم را از این لحاظ داراست

صادرات بخش عمده‌ای از درآمدهای اقتصادی ژاپن را تشکیل می‌دهد و آمریکا با ۲۲٫۷%، چین با ۱۳٫۱% و کره جنوبی با ۷٫۸% عمده‌ترین شرکای تجاری این کشور هستند

محصولات صادراتی عمدهٔ ژاپن شامل تجهیزات حمل و نقل، اتومبیل، صنایع الکترونیک، ماشین آلات الکتریکی و صنایع شیمیایی هستند.

عمده صادراتی ایران به ژاپن: «میعانات گازی»، «سایر کف‌پوش‌ها بجز گبه از پشم یا از موی نرم (کرک) حیوان»، «فرش و سایر کف‌پوش‌های نسجی، از سایر مواد نسجی، گره‌باف»، «مغز پسته تازه یا خشک»، «گبه از پشم یا از موی نرم (کرک) حیوان»، «کف‌پوش‌های غیرمخملی‌باف، از مواد نسجی سنتتیک یا مصنوعی آماده مصرف»، «پسته‌ها با پوست تازه یا خشک»، «تخم زیره سبز خردنشده و سابیده‌نشده در بسته‌بندی آماده برای غیرخرده‌فروشی»، «سایر آب‌میوه تغلیظ شده به استثنای (کنسانتره موز، انبه، گودا، پشن فروت، لیچی)»، «سایر خرماهای غیرمذکور در جای دیگر تازه یا خشک‌کرده»، «زعفران در بسته‌بندی بیش از ۳۰ گرم» و «انجیر، تازه یا خشک‌کرده».

در بخش صنایع ژاپن به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در زمینه تولید اتومبیل، تجهیزات الکترونیکی، ماشین ابزار، فولاد و فلزات غیرآهنی، کشتی سازی، صنایع شیمیایی و نساجی و نیز صنایع غذایی فرآوری شده به‌شمار می‌آید. این کشور دارای چندین شرکت بین‌المللی با مارک‌های معتبری همچون تویوتا، میتسوبیشی، هوندا، سونی، نیسان، سیتی‌زن و… است.

زعفران عاقله برای جلسه داشتن با ژاپنی‌ها باید از چند هفته قبل وقت بگیرید. برای گرفتن وقت بهتر است به جای فکس، نامه، یا ایمیل از تلفن استفاده کنید. سر وقت در جلسه حاضر شوید. جامعه ژاپن یک جامعه گروهی است، بنابراین حتی زمانی که با یک نفر جلسه دارید نیز انتظار روبرو شدن با یک گروه را داشته باشید.

ممکن است اول یک سری قراردادهای کوچک با شما منعقد کنند تا ببینند آیا به تعهدات خود عمل می‌کنید یا نه. از نظر ژاپنی‌ها سرعت و کیفیت انجام کار دو ملاک تعیین کننده در ارزیابی توانایی حرفه‌ای و قابل اطمینان بودن افراد محسوب می‌شوند. هرگز تقاضای آن‌ها را (هر قدر هم که دشوار باشد یا منفعتی برایتان نداشته باشد) رد نکنید. همیشه مجموعه‌ای از اطلاعات مکتوب در مورد شرکت خود، از بروشور و کاتالوگ گرفته تا تأییدیه‌های مثبت مشتریان، را همراه خود داشته باشید. علاوه بر این، همواره یک هدیه کوچک به همراه داشته باشید و در پایان جلسه آن را به ارشدترین عضو گروه تقدیم کنید.زعفران عاقله. زعفران ورزشک صادراتی قیمت‌ها به روز در سایت درج شده است مهد زعفران جهان قاینات
شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان ثبت ۱۳۵۰شناسه
۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

۰۹۳۶۴۵۶۸۳۴۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *