اخبار زعفران

صادرات زعفران رکورد زد!!

صادرات زعفران رکورد زد!!- کره زمین که دور ان جعبه است

در روزهای گذشته با توجه به ارقام و اعداد خبرگذاری‌های مختلف شاهد رشد صادرات این محصول هستیم. در این خصوص ناظر گمرکات خراسان رضوی، جواد جعفری در سخنرانی عنوان کرد:

با توجه به مقایسه ارقام صادارت و واردات کالا در دو ماه سال ۱۴۰۲ تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی مثبت و معادل ۱۶۲ میلیون دلار بوده است. جعفری در ادامه اضافه کرد: تراز بازرگانی خارجی خراسان رضوی در دوماه نخست ۱۴۰۲ ابتدای سال جاری ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار بوده. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۶ درصد و از نظر ارزشی ۲۰ درصد رشد داشته است.

همچنین جعفری از کاهش واردات به استان خراسان رضوی خبر داد:

 واردات کالا به استان طی دو ماه ابتدای سال جاری ۳۱ هزار تن و ار نظر ارزشی ۸۸ میلیون دلار بوده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۵ درصد و از نظری ارزشی ۱۱ درصد کاهش داشته است.

صادرات زعفران رکورد زد!!

همچنین جعفری آماری میزان ترنزیت خارجی از استان را  طی دو ماه نخست سال جاری ۳۳۶ هزارتن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته است. بنابراین با توجه به مقایسه ارقام صادارت و واردات کالا در دو ماه سال ۱۴۰۲ تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی مثبت و معادل ۱۶۲ میلیون دلار بوده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی متذکر شد: اقلام عمده صادر شده از استان در این مدت زعفران در بسته بندی بیش از ۳۰ گرمی، تخم خوراکی پرندگان، پسته با پوست تازه یا خشک،کامپند پلی اتیلین و سیب تازه است. این محصولات به کشورهایی همچون افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق و ازبکستان صادر شده است.

بیشترین کالای وارد شده چیست؟

 عمده اقلام وارداتی به کشور، این اقلام شامل پنبه های حلاجی نشده یا شانه نزده به استثنای پنبه وش، تلفن همراه، برنج کامل سفید شده، نخ یک لا از الیاف شانه زده و شیر خشک صنعتی بوده. این محصولات از کشورهایی همچون امارات متحده عربی،تاجیکستان، ترکیه، هلند و چین وارد شده است.

منبع خبر: موج نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *