آشپزی زعفران

طرز تهیه بستنی زعفرانی برای ۴ نفر

تزیین بستنی زعفرانی

بستنی همیشه یک دسر خوشمزه و پر طرفدار است که تنوع زیادی هم پیدا کرده اما بستنی زعفرانی همیشه خواهان زیادی دارد و همه پسند است. همینطور طعم های وانیل و شکلاتی نیز طرفداران زیادی دارند. ما در این مقاله ظرز تهیه بستنی با طعم زعفران را برای ۴ نفر و با مواد مختلف به شما آموزش میدهیم. برای تهیه بستنی استفاده از زعفران مرغوب و با کیفیت می‌تواند در طعم بستنی شما تاثیر زیادی بگذارید. شما می‌توانید با خرید زعفران قاین از سایت زعفران عاقله، اطمینان داشته باشید که یکی از بهترین زعفران‌های ایران را داشته باشید.

طرز تهیه بستنی سنتی با ثعلب و خامه

مواد لازم:

گلاب نصف پیمانه

ثعلب ۲ قاشق چایخوری

خامه ۱۰۰ گرم

شیر پرچرب ۴ پیمانه

شکر ۲ پیمانه

زعفران ۱ قاشق چایخوری

پسته  به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحله اول

برای اولین مرحله ابتدا خامه را با چنگال می هم بزنید سپس کف یک سینی که کمی عمق داشته باشد یک پلاستیک پهن کنید و خامه را کف آن بریزید و داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند. 

نکته: برای تهیه بستنی بهتر است از خامه با درصد چربی ۳۵ به بالا استفاده کنید تا تکه‌های خامه داخل بستنی یخ نزند.

مرحله دوم

شیر را داخل یک قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد سپس حرارت را کم کنید و گلاب و زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید. بستنی بعد از یخ زدن کمی کمرنگ می‌شود بنابراین قبل از یخ زدن کمی پر رنگ تر آن را بردارید.

مرحله سوم

ثعلب و شکر را با هم مخلوط کنید و کم کم به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط غلیظی به دست بیاید.

مرحله چهارم

مخلوط را از روی حرارت بردارید و بستنی زعفرانی را داخل ظرفی ریخته و روی یخ بگذارید تا سرد شود و هم بزنید تا کش بیاید.

وقتی بستنی خنک شد روی آن را بپوشانید و به مدت نیم ساعت داخل فریزر بگذارید. سپس از فریزر دربیاورید و دوباره آن را هم بزنید و این کار را حدودا ۵ بار انجام دهید تا بستنی کشدار شود.

مرحله پنجم

در مرحله آخر خامه یخ زده را  خرد کرده و داخل بستنی بریزید و در صورت دلخواه به آن پسته نیز اضافه کنید. سپس بستنی را حداقل به مدت ۴ ساعت داخل فریزر بگذارید.

باتوجه به اینکه قیمت زعفران مانند طلا در نوسان است، شما می‌توانید رد سایت زعفران عاقله از آخرین تغییرات قیمت زعفران باخبر شوید.

بستنی زعفرانی

طرز تهیه بستنی زعفرانی بدون ثعلب

مواد لازم:

زرده تخم مرغ  ۱ عدد

آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری

شکر نصف لیوان

وانیل ۱/۲ لیوان

زعفران دم کرده ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

گلاب ۱/۳ لیوان

خامه صبحانه ۲۰۰ گرم

شیر ۲/۳ لیوان

مغز یا خلال پسته به مقدار لازم

طرز تهیه:

مرحله اول

برای تهیه بستنی خانگی با شیر و بدون ثعلب، خامه را داخل فریزر بگذارید تا یخ بزیند. سپس زرده تخمخ مرغ را با شکر هم بزنید تا خوب ترکیب شوند و یکدست شوند.

مرحله دوم

آرد، گلاب و زعفران را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید  و هم بزنید تا مواد به جوش بیایند. وقتی چند دقیقه مواد جوشید آن را زا روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود و روی آن را بپوشانید.

مرحله سوم

حالا خامه را به مواد بستنی زعفرانی اضافه کنید و هم  بزنید تا با هم ترکیب شوند. مقداری از خامه را هم می‌توانید برای داخل بستنی به روش قبل فریز کنید و به آن اضافه کنید. سپس بستنی را حداقل به مدت ۴ ساعت داخل فریزر بگذارید.

تزیین بستنی زعفرانی

طرز تهیه بستنی بدون خامه

مواد لازم:

شکر ۱ و نیم لیوان

وانیل سر قاشق چایخوری

شیر پر چرب ۴ پیمانه

تخم مرغ ۳ عدد

ثعلب ۱ قاشق چایخوری

زعفران ۱ قاشق چایخوری

گلاب ۱ لیوان

طرز تهیه:

مرحله اول

برای تهیه بستنی زعفرانی ابتدا شیر را داخل قابلمه‌ ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید سپس تخم مرغ‌ها را درون یک کاسه بریزید و کمی هم بزنید.

مرحله دوم

تخم مرغ، شکر، زعفران دم کرده، وانیل و ثعلب را به شیر اضافه کنید و مدام هم بزنید. وقتی مواد به جوش آمد گلاب را اضافه کنید و سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

بگذارید مواد سرد شوند و روی آن را بپوشانید. بستنی را  در فریزر قرار داده حدودا هر نیم ساعت تا ۱ ساعت آن را از فریزر دربیاورید و هم بزنید تا کش دار شود. این کار را حدود ۴ الی ۵ بار انجام دهید و سپس سرو کنید.

تزیین بستنی زعفرانی با پسته و گل محمدی

بستنی زعفرانی با نشاسته ذرت

مواد لازم:

گلاب نصف پیمانه

شیر ۴ پیمانه

شکر ۲ پیمانه

وانیل ۱ قاشق چای‌خوری

خامه ۲۰۰ گرم

خلال پسته به مقدار لازم

نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم‌کرده ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

مرحله اول

برای اولین مرحله نشاسته ذرت را با نصف شیر ترکیب کنید. سپس نصف دیگر شیر را با شکر مخلوط کرده، درون قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید.

مرحله دوم

زمانی که مخلوط شکر و شیر جوشید، ترکیب شکر و نشاسته ذرت را کم کم به آن اضافه کنید. تا زمانی که مخلوط به غلظت مورد نظر رسید مدام هم بزنید و سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

در این مرحله از تهیه بستنی زعفرانی گلاب، زعفران، خامه و وانیل را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله مانند روش‌های قبل بگذارید مایع خنک شود و داخل فریر بگذارید و هر ۱ ساعت آن را خارج کرده و هم بزنیدو سپس با خلال پسته تزیین کرده و نوش جان کنید.

بستنی زعفرانی قیفی

سخن آخر

در این مقاله طرز تهیه بستنی زعفرانی خانگی ساده را با چند روش مختلف به ما آموزش دادیم. در تهیه بستنی زعفرانی حتما از شیر پرچرب استفاده کنید تا بستنی شما خامه‌ای و کرمی‌تر شوند. از آنجایی که بستنی طرفدار زیادی دارد و ممکن است شما باردار باشید و بستنی زعفرانی در بارداری هوس و ویار کنید، باید به شما بگوییم اگر در سه ماه اول بارداری نیستید می‌توانید به مقدار کم از آن بخورید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌ی تاثیر زعفران در بارداری را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *