آشپزی زعفران

طرز تهیه کاپ کیک زعفرانی

طرز تهیه کاپ کیک زعفرانی

کیک ها همیشه یک میان وعده یا یک دسر خوشمزه برای مهمانی ها هستند که به راحتی میتوانید آن ها را تهیه کنید و نوش جان کنید. به خصوص کاپ کیک زعفرانی که به دلیل داشتن زعفران و گلاب یک طعم اصیل ایرانی دارد و برای همه لذت بخش است. برای خرید زعفران اصل مناسب این کاپ کیک میتوانید از همین سایت اقدام کنید.

آموزش کاپ کیک زعفرانی

این طرز تهیه کاپ کیک زعفرانی بدون شیر است و شما می‌توانید با چند مواد ساده آن را به راحتی درست کنید. ما در سایت زعفران عاقله قیمت زعفران را به صورت روزانه آپدیت می‌کنیم و شما می‌توانید از آخرین قیمت روز زعفران باخبر شوید.

مواد لازم برای ۴ نفر:

آرد  ۱ و نیم پیمانه

تخم مرغ ۴ عدد

شکر ۱ پیمانه

روغن ۳/۴ پیمانه

وانیل سر قاشق چایخوری

 بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

زعفران  ۱ قاشق چایخوری

گلاب ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک زعفرانی تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه ریخته و با همزن به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید تا پف کند.

مرحله دوم

برای دم کردن زعفران اول آن را آسیاب کنیدو سپس روی یک قطعه یخ بریزید و بگذارید یخ آب شود تا زعفران رنگ دهد. یک قطعه یخ کافی است اگر بیشتر بریزید مایع کیک را خراب می‌کند و آبکی می‌شود.

مرحله سوم

روغن، زعفران و گلاب را به مواد اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. (حدود ۱ دقیقه)

مرحله چهارم

آرد را با بیکینگ پودر ترکیب کرده و آن را ۳ بار الک کنید و سپس در سه مرحله به مواد اضافه کنید و به آرامی با لیسک یا قاشق هم بزنیدو در این مرحله اصلا از هم زن برقی استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود پف کیک بخوابد.

مرحله پنجم

مواد را داخل قالب مورد نظر بریزید و داخل فر از قبل گرم شده با ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید. بعد از نیم ساعت در فر را باز کنید و یک خلال دندان یا چنگال داخل یکی از کاپ کیک های زعفرانی فرو کنید، اگر مواد به خلال دندان یا چنگال نچسبید کیک شما آماده است.

تزیین کاپ کیک زعفرانی با گل طبیعی
تزیین کاپ کیک زعفرانی با پسته و گل محمدی
تزیین کاپ کیک زعفرانی با گل طبیعی و ترافل
تزیین کاپ کیک زعفرانی با پسته و گل محمدی

آموزش کاپ کیک زعفرانی و کاکائویی

برای درست کردن این کیک از روشی که ذکر شد کیک را درست کنید فقط از میزان آرد ۱ قاشق غذاخوری کم کنید و به مخلوط آرد و بیکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید. شما می‌توانید مواد را به دو قسمت کرده و یه قسمت آن را پودر کاکائو بریزید و نصف قالب را کیک شکلاتی و نصف قالب را کیک زعفرانی بریزید. یا اینکه همه مواد را باهم ترکیب کنید و کاپ کیک زعفرانی و کاکائویی داشته باشید.

شما می‌توانید در سایت زعفران عاقله طرز تهیه دنت زعفرانی و طرز تهیه موس عسل و زعفران را بخوانید.

طرز تهیه کاپ کیک زعفرانی بدون فر

برای درست کردن کاپ کیک زعفرانی بدون فر کافی ست مواد کاپ کیک را مطابق آموزش درست کرده و برای پختن آن، مواد کیک را داخل لیوان کاغذی یا کپسول‌های محکم کاپ کیک بریزید. سپس یک قابلمه بزرگ بردارید داخل آن یک توری یا پایه فلزی بگذارید تا کاپ کیک‌ها از کف قابلمه فاصله داشته باشند. پسس قابلمه را به همراه توری یا پایه به مدت ۵ دقیقه روی حرارت بگذارید تا داغ شود بعد کاپ کیک را روی توری یا پایه گذاشته و در قابلمه را ببندید و روی حرارت کم بگذارید. بعد از نیم ساعت کیک‌ها را با چنگال یا خلال چک کنید تا مطمئن شوید آماده شده‌اند.

سخن آخر

شما می‌توانید کاپ کیک زعفرانی را با هر موادی که خواستید تزیین کنید و نوش جان کنید. این کاپ کیک را با شیر هم می‌توانید تهیه کنید. شما می‌توانید با تغییر کمی در مواد کاپ کیک‌های خوشمزه ای مانند کاپ کیک قهوه، نسکافه، توت فرنگی، موز و انواع دیگر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *