آشپزی زعفران

طرز تهیه موس عسل و زعفران در ۳۰ دقیقه

موس عسل و زعفران با تزیین عسل و گل بابونه در پس زمینه آبی

موس از آن دسته دسرهایی است که می‌توانید با خیال راحت برای مهمانی های خود از آن استفاده کنید. چون مواد آن در دستری و راحت است، آسان و به سرعت درست میشود، طعم و عطر خوبی دارد و با تزیین و دست کردن در قالب های شیک میتوانید یک دسر زیبا و خوش طعم داشته باشید. برای موس عسل و زعفران طبیعاتا نیاز به زعفران داریم، بنابراین شما میتوانید از همین سایت نسبت به خرید زعفران قاین اقدام کنید.

زمان آماده سازی

۳۰ دقیقه

مناسب برای

۴ نفر

موس عسل و زعفران با تزیین توت فرنگی

مواد لازم موس عسل و زعفران:

پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
آب۱ پیمانه
سفیده تخم مرغ۲ عدد
شکرنصف پیمانه
خامه قنادی۱ پیمانه
زعفراننصف قاشق چایخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه موس عسل و زعفران:

مرحله اول

برای درست کردن این موس خوشمزه و جذاب ژلاتین را داخل ۴ قاشق آب با دمای محیط بریزید و بگذارید ژلاتین در آب ۵ دقیقه بماند. سپس آن را روی بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا مایع شفافی به دست آید. این مایع کمی حالت عسل مانند دارد و کاملا رقیق نیست.

برای اطلاع از قیمت زعفران امروز از همین قسمت اقدام کنید.

مرحله دوم

خامه قنادی شما باید قبلا در فریزر بوده باشد و حدودا نیم ساعت قبل از درست کردن موس آن را از فریزر دربیاورید تا یخ خامه باز شود. توجه داشته باشید اگر یخ خامه به طور کامل باز شده باشد فرم نمی‌گیرد. و اگر یخ آن زیاد باشد همینطور که فرم می‌دهید یخ‌ها باز می‌شوند و باعث رقیق شدن و فرم نگرفتن خامه می‌شود بنابراین نیم ساعت قبل از درست کردن دسر آن را از فریزر خارج کنید. سپس در یک کاسه بزرگ خامه را فرم بدهید به طوری که وقتی کاسه را کج کردید خامه از داخل آن نریزد.

نکته: اگر یخ خامه شما کمی آب شده بود یک کاسه بزرگتر از کاسه خامه بردارید و داخل آن یخ بریزید و سپس کاسه خامه را روی یخ‌ها بگذارید و سپس آن را با هم زن برقی فرم دهید.

مرحله سوم

سفیده‌های تخم مرغ را هم باید با همزن هم بزنید. اول به مدت ۷ دقیقه سفیده را هم بزنید و سپس به آرامی شکر را کم کم به سفیده اضافه کنید و هم بزنید تا وقتی کاسه را برمی‌گردانید مثل خامه از کاسه بیرون نریزد. به این نکته توجه کنید برای فرم گرفتن سفیده تخم مرغ، کاسه و پره‌های هم زن نباید چرب، خیس یا کثیف باشند.

برای درست کردن دسرهای خوشمزه دیگر با زعفران می‌توانید مقاله‌ی “آموزش ۳ مدل دسر زعفرانی راحت” را بخوانید.

مرحله چهارم

زعفران را روی یک تکه یخ بریزید و بگذارید تا یخ آب شود و زعفران رنگ دهد.

مرحله پنجم

تا وقتی یخ داخل زعفران آب می‌شود می‌توانید عسل را کمی گرم کنید و بعد از آن زعفران که حالا با آب ترکیب شده است را به عسل اضافه کنید.

ما در سایت زعفران عاقله آموزش یک پاناکوتای زعفرانی عالی را نیز گذاشتیم که می‌توانید آن را در طرز تهیه پاناکوتای زعفرانی راحت ترین روش بخوانید.

مرحله ششم

عسل و زعفران را  به آرامی به خامه اضافه کنید و سپس سفیده تخم مرغ را نیز کم کم و آرام به ترکیب خامه اضافه کنید و با لیسک یا هر وسیله دیگری هم بزنید (با همزن برقی هم نزنید) تا پف حامه و سفیده نخوابد.

مرحله هفتم 

موس عسل و زعفران را درون ظرف دلخواه خود بریزید و آن را ۳ ساعت داخل یخچال بگذارید تا ببندد. نوش جانتان

موس عسل و زعفران با تزیین کندو عسل

سخن پایانی

موس عسل و زعفران یک دسر عالی برای مهمانی‌های شما است و همچنین عسل و زعفران خواص زیادی دارند که می‌توانید خواص آن را در مقاله‌ی "خواص زعفران چیست" بخوانید. برای دیدن محصولات و روند تولید آن‌ها می‌توانید به صفحه اینستاگرام زعفران عاقله مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *