آموزش زعفران, اخبار زعفران

قاچاق پیاز زعفران

قاچاق پیاز زعفران غارت میراث ۳۰۰۰ ساله ایران/ دولت تدبیری بیاندیشد

عضو شورای ملی زعفران اعلام کرد که قاچاق پیاز زعفران غارت میراث سه هزار ساله ایران و ایرانیان است که مسئولان دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید برای آن تدبیری بیاندیشند و به جای بی‌توجهی مازاد این محصول را از کشاورزان خریداری کنند.

علی حسینی – نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زرشک و زعفران خراسان جنوبی- اظهار کرد: قاچاق زعفران غارت میراث سه هزار ساله ایران است که همه چشمانشان را بسته‌اند و شاهدیم که قدمت و تاریخ ما و آنچه که با فرهنگ کم‌آبی کشاورزان به دست آورده‌اند، از ایران خارج می‌شود و تنها کاری که امروز می‌کنیم افسوس خوردن است و کسی نیست جلوی این غارت را بگیرد.

وی افزود: روزی فرا می‌رسد که دیگر نمی‌توانیم برای این معضل و خطر بزرگ چاره‌ای بیاندیشیم و جز تحمل کردن رقیبی بزرگ (افغانستان) در کنار خود کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم اما در حال حاضر دولت و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با راهکاری بسیار ساده می‌توانند جلوی قاچاق پیاز زعفران را بگیرند و از سوی دیگر هر یک از کشاورزان که به پیاز زعفران یاز دارند، را نیز تامین کنند.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: دولت موظف است که پیاز زعفران کشاورزانی که با مازاد آن مواجه‌اند و نمی‌توانند آن را بفروشند، بخرد و با راه‌اندازی مرکزی برای سورتینگ، بسته‌بندی و رتبه‌بندی پیاز زعفران آن را به کشاورزانی که نیاز به پیاز زعفران دارند، عرضه کنند. این کار سبب می‌شود که نه‌تنها پیاز زعفران دیگر به کشورهای رقیب قاچاق نشود، بلکه کشاورزان بدانند از چه مرکزی و با چه استانداردهای پیاز زعفران مورد نیاز خود را تهیه کنند.

شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان
کانال تخصصی صادرات زعفران زرشک قاینات
@saffronaghele
+۹۸۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *