آموزش زعفران, اخبار زعفران

قیمت زعفران ایران

اخبار زعفران عاقله
تکنولوژی به جهانی شدن زعفران کمک می‌کند

قیمتهای زعفران وزرشک قاینات خرید از کشاورز در همین سایت درج شده است برای دریافت مشاوره رایگان با شمارهایی که در پایین این صفحه است تماس بگیرید واطلاعات از قیمتهای جهانی باخبر باشید مخصوصا عزیزانی که بصورت چمدانی صادرات میکنند.

نکته ای که باید به آن توجه شود نقش استفاده از تکنولوژی در تولید و ارائه محصول زعفران است. ما به هیچ وجه نتایج مطالعات دانشگاهی را برای بهبود کیفیت محصول زعفران به کار نگرفته‌ایم در حالی که مطالعات کارآمد بسیاری در این حوزه موجود است. در ایران در ۹۵ درصد مناطق زیر کشت زعفران، برداشت این محصول به صورت دستی انجام می‌گیرد. ما روی کشت بزرگ‌مقیاس این محصول اصلاً کار نکرده‌ایم، به این معنی که کماکان همان زمین‌داران قدیمی که از گذشته به کشت این محصول مشغول بوده‌اند، همچنان در حال تولید زعفران هستند و محصول خود را نیز مانند گذشته به شکل کاملاً سنتی برداشت می‌کنند و می‌فروشند. در حالی که در کشورهای آمریکا و اسپانیا ما شاهد کاشت و برداشت مکانیزه این محصول هستیم. این موضوع در نرخ تولید صنعتی زعفران مؤثر است و این امکان را در اختیار این کشورها قرار می‌دهد که محصول را به موقع و با کیفیت مناسب برداشت کنند و به دست مصرف‌کننده برسانند.
مورد مهم بعدی که درخصوص زعفران در کشور ما با ضعف و کاستی روبرو است، موضوع بسته‌بندی محصول است. این مشکل برای ما از طراحی بسته‌بندی‌ها و نحوۀ باز کردن آن‌ها گرفته تا شیوه ارائه و نوع تبلیغات خودنمایی می‌کند در حالی که آمریکا و اسپانیا به شدت روی شیوه‌های ارائه و تبلیغ زعفران کار می‌کنند و برای آن وقت می‌گذارند. تا جایی که حتی در بسیاری از موارد ما محصول زعفران کشورمان را به صورت فله‌ای به اسپانیا صادر می‌کنیم و آن‌ها همین زعفران ما را با بسته‌بندی‌های جذاب و گیرا و در روند تبلیغات مؤثر با چندین برابر قیمت به جهانیان میفروشند.
شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان ثبت ۱۳۵۰شناسه
۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

۰۹۳۶۴۵۶۸۳۷۴

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *