آموزش زعفران, اخبار زعفران

زعفران کاهش دهنده اضطراب وتقویه کنندروحیه

کاهش دهنده اضطراب و تقویت کننده روحیه
مطالعات نشان داده است مصرف منظم زعفران سبب کاهش اضطراب، از بین بردن نشانه‌های افسردگی و تقویت روحیه می‌گردد.

کاهش دهنده وزن
مصرف زعفران می‌تواند سبب کاهش اشتها شده و در نتیجه کاهش وزن را در پی داشته باشد. عصاره زعفران سبب مقابله با غذا خوردن احساسی می‌شود. مواقعی که زمان غذا خوردن فرد را احساساتش تعیین می‌کند و نه گرسنگی، به آن خوردن احساسی می‌گویند. زمانی که فرد عصاره زعفران مصرف می‌کند سبب ایجاد همان احساسی می‌شود که فرد در زمان مصرف کربوهیدرات پیدا می‌کند و در نهایت سبب می‌شود که فرد راحت‌تر به مصرف مواد غذایی که واقعا به آن‌ها نیازی ندارد نه بگوید.

کاهش دردهای قاعدگی
مصرف زعفران می‌تواند راه‌گشا باشد. محققان دانشگاه تهران به گروهی از زنان دو بار در روز کپسول زعفران و به گروه دیگر به همان میزان دارونما دادند که مدت زمان این آزمون در طی دو دوره قاعدگی بود. در انتها آن‌ها نتیجه گرفتند که زعفران قادر به کاهش علایم دوران قاعدگی در زنان می‌باشد.

بهبود استحکام استخوان‌ها
مواد معدنی موجود در زعفران سبب تقویت استحکام استخوان‌ها می‌شود. مصرف زعفران همچنین سبب جذب بهتر مواد مغذی مخصوصا کلسیم می‌شود در نتیجه تراکم استخوان افزایش یافته و از پوکی استخوان جلوگیری می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی
از آنجایی که زعفران حاوی ویتامین C می‌باشد به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. مصرف زعفران سبب تشکیل کلاژن می‌شود که برای تولید سلول و بافت، رشد عضلات، ترمیم رگ‌های خونی و درمان زخم‌ها بسیار مفید می‌باشد.

درمان مشکلات گوارشی
از قدیم در شرق برای درمان مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه و سوزش سر دل از زعفران استفاده می‌شده است. ترکیبات کروسین و سافرانال که آنتی اکسیدان می‌باشند نه تنها به کاهش دردهای شکمی و مشکلات گوارشی کمک می‌کند بلکه حتی باعث بهبود زخم‌های معده نیز می‌شوند.
منبع : زعفران عاقله
شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان ثبت ۱۳۵۰شناسه
@saffronaghele

۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

۰۹۳۶۴۵۶۸۳۴۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *