آموزش زعفران

انواع ماسک زعفران برای پوست

مردی ککه پچ چشم زده و صورتش را ماساژ میدهد با یک حوله سفید دور گردنش

در سال های اخیر مراقبت از پوست و استفاده از محصولات مراقبت پوستی رواج داشته و افزایش یافته است. سالم بودن پوست همیشه جز مواردی بوده که در افزایش اعتماد به نفس ما نقش مهمی داشته است بنابراین اختصاص دادن بخش کوچکی از روز برای محافظت از آن میتواند در بهتر شدن حس ما نسبت به خود و کاهش روند پیری پوست و چین و چروک لازم و مفید است. ما در این مقاله ماسک زعفران به همراه چند ماده مختلف را به شما آموزش میدهیم تا هرکدام برای شما راحت تر بود و پوست شما به آن حساسیت نداشت را انتخاب کرده و استفاده کنید.

ماسک زعفران برای صورت

برای استفاده از این ماسک‌ها بهتر است اول مقدار کمی از آن را روی پوست بزنیدتا اگر به آن حساست داشتید دچار مشکل نشوید و سریع بتوانید آن را پاک کنید.

استفاده از زعفران مرغوب و باکیفیت می‌تواند نتیجه بهتری از ماسک به شما بدهد به همین جهت شما می‌توانید خرید زعفران اصل را از سایت زعفران عاقله انجام دهید و از کیفیت آن مططئن باشید زیرا ما امکان مرجوعی کالا را داریم و اگر ناراضی بودید می‌توانید آن را به ما برگردانید و هزینه را دریافت کنید. همچنین بهتر است قبل از خرید قیمت روز زعفران را نیز بررسی کنید تا تصمیم درستی در خرید زعفران بگیرید.

ماسک زعفران و گلاب

این ماسک به کاهش چین و چروک پوست کمک می‌کند. سه الی چهار نخ زعفران را در ۱/۳ لیوان گلاب بریزید و بگذارید تا زعفران خیس بخورد و رنگ بدهد. سپس وقتی صورت خود را پاک کردید از این محلول به پوست صورت اسپری کنید و بگذارید خشک شود، نیاز به شستشو نیست. این محلول را تا دو الی سه هفته می‌توانید در یخچال نگهداری کنید.

ماسک زردچوبه و زعفران 

ماسک زردچوبه و زعفران لکه‌های پوست شما را برطرف می‌کند. برای ساخت این ماسک ۱ قاشق چایخوری زردچوبه را با دو تا سه نخ زعفران مخلوط کنید و مقداری آب بریزید فقط در حدی که خمیر به دست بیاید و نه شل باشد که از روی پوست بریزد و نه سفت باشد. این ماسک را روی تمام نقاط پوست بمالید و ده دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید. برای دیدن خواص بیشتر می‌توانید مقاله‌ی خواص زعفران برای پوست را مطالعه کنید.

خانمی با ماسک زعفران روی صورت

ماسک ماست و زعفران

اگر پوست چربی دارید این ماسک به شما کمک می‌کند تا چربی پوست را کاهش دهید. چند نخ زعفران را داخل ۱/۳ لیوان ماست ریخته و این ماسک را روی صورت بگذارید و بعد از ده دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک شیر و زعفران

ماسک شیر و زعفران جای جوش و لک را از بین می‌برد. داخل ۱/۳ لیوان شیر چند نخ زعفران بریزید و نصف قاشق چایخوری زردچوبه نیز به آن اضافه کنید تا خمیر روانی به دست بیاید. سپس این ماسک را روی صورت گذاشته و بعد از ده دقیقه بشویید.

ماسک زعفران و نشاسته

این ماسک زعفرانی برای پوست صورت به شادابی و درخشندگی پوست کمک می‌کند. ۱ قاشق غذاخوری نشاسته را در ۱/۳ لیوان شیر سرد حل کنید و مقداری زعفران در آن بریزید. سپس به صورت اسپری کنید و بگذارید خشک شود و صورت را بشویید.

ماسک زعفران برای دور چشم

ماسک آلوئورا و زعفران

این ماسک به رفع چین و چروک اطراف چشم کمک می‌کند. مقداری آلوئورا را با دو الی  سه نخ زعفران قاطی کرده و. بگذارید زعفران رنگ دهد. سپس آن را به اطراف چشم بمالید و بعد از چند دقیقه بشویید.

ماسک روغن نارگیل و زعفران

ماسک روغن نارگیل به همراه زعفران به کاهش چین و رچوک دور چشم کمک می‌کند. چند نخ زعفران را داخل روغن نارگیل ریخته و روز درمیان آن را به اطراف چشم‌ها بمالید. بهتر است در طول شب این کار را بکنید تا وقتی خواب هستید روغن نارگیل و زعفران کاملا جذب پوست شود.

مرد سیاه پوستی که پچ چشم زده است و موی فردارد

ماسک زعفران برای مو

شما می‌توانید از ماسک شیرو زعفران برای موهای خود استفاده کنید. شیر را با زعفران مخلوط کرده و آن را به ریشه موهای خود اسپری کنید و بعد از ۱۵ دقیقه موهای خود را بشویید.

سخن آخر

با استفاده از زعفران و مواد طبیعی دیگر می‌توانید به راحتی ماسک‌های مفیدی برای پوست، مو و چشم تهیه و استفاده کنید. قبل از استفاده از هر یک از این ماسک‌ها بهتر است اول مقداری از آن را به محل مورد نظر زده و اگر حساسیت نداشتید بقیه ماسک را استفاده کنید. در این مقاله سعی کردیم به این پرسش که ماسک زعفران برای چی خوبه پاسخ دادیم و امیدواریم از این ماسک‌ها نتیجه دلخواه را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *