آموزش زعفران

بهترین روش نگهداری از زعفران

بهترین روش نگهداری زعفران. زعفران عاقله در بسته بندی به همراه قاشق چوبی کنار آن در پس زمینه قهوه ای

زعفران در بسیاری از موارد برای ما مفید است، برای مثال در آشپزی، مراقبت از پوست، در لوازم آرایشی و بهداشتی، نوشیدنی، کیک و دسر و همچنین موضوعات پزشکی کاربرد دارد. شما میتوانید برای اطلاع بیشتر از فواید زعفران مقاله‌ی "خواص دارویی زعفران چیست" را مطالعه کنید.

همانطور که میدانید زعفران گرانترین ادویه جهان است. همینطور وقتی این ادویه را خریداری میکنیم مدت زیادی طول میکشد تا به اتمام برسد.  پس باید بهترین نحوه نگهداری زعفران در خانه را به کار بگیریم تا به بهترین شکل و طی مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنیم. و زعفران طبیعتا نسبت به دیگر ادویه‌ ها مراقبت و نگهداری ویژه‌ ای میطلبد.

زعفران نسبت به دیگر ادویه‌ ها زمان بیشتری میماند بنابراین ما به شما خرید عمده را پیشنهاد میکنیم، به شرطی که تمام نکات نحوه نگهداری از زعفران را رعایت کنید. در غیر این صورت میتوانید به مقدار کمتری خریداری کنید. نگهداری زعفران مانند دیگر ادویه ها نیست چون علاوه بر عطر و طعمی که دارد، دارای خواص زیادی نیز برای بدن است به همین علت وقتی خوب نگهداری نشود همزمان با از دست دادن عطر و رنگ، خواص بی نظیرش را نیز از دست میدهد.

برای خرید زعفران قائنات  می‌توانید به قسمت فروشگاه مراجعه کنید. همینطور برای اطلاع از قیمت روزانه زعفران به صفحه قیمت زعفران بروید.

زعفران را چگونه نگهداری کنیم؟

اولین و مهم‌ترین نکته در نگهداری زعفران این است که کاملا خشک شده باشد. پس اگر زعفران را خریداری کردید و متوجه شدید هنوز به طور کامل خشک نشده است، بهتر است نسبت به خشک کردن آن اقدام کنید. شما می‌توانید نحوه خشک کردن زعفران در خانه را  در مقاله‌ی "۶ روش آسان خشک کردن زعفران" مطالعه کنید.

زعفران در کنار قاشق طلایی

بهترین ظرف نگهداری از زعفران خشک

 زعفران را داخل ظرف‌های پلاستیکی و تمیز که غیرشفاف باشد نگهداری کنید. ظروف فلزی مناسب نیستند زیرا ممکن است در محیط آشپزخانه حرارت ببینند و این امر برای زعفران مناسب نیست. ظروف شیشه‌ای هم برای نگهداری زعفران بد نیست اما بهترین ظرف، ظرف پلاستیکی است.

 و بهترین جای نگهداری زعفران برای طولانی مدت داخل کابینت می‌باشد. توصیه ما به شما این است که زعفران را در مقادیر کم داخل ظرف‌های جداگانه نگهداری کنید، زیرا رطوبت برای زعفران خوب نیست و هر زمان بخواهید مقداری از زعفران بردارید و درب ظرف را باز کنید، رطوبت وارد آن شده و باعث به هم چسبیدن زعفران می‌شود که این مورد از کیفیت آن می‌کاهد.

وقتی قصد استفاده از زعفران را دارید بهتر است مقداری از آن را بردارید و در ظرف را محکم ببندید تا رطوبت به آن نفوذ نکند.

دمای مناسب برای نگهداری زعفران خشک شده

در رعایت نکات برای بهترین روش نگهداری زعفران، دما نقش مهمی دارد. بهترین دمایی که می‌توانید زعفران را در آن نگهداری کنید بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد است.

رطوبت مناسب برای نگهداری از زعفران

در نگهداری از زعفران حتما به یاد داشته باشید که رطوبت برای این ادویه گرانبها اصلا خوب نیست و باعث می‌شود عطر و طعم و خواص خود را از دست بدهد.

زعفران در مواجه با اکسیژن واکنش داده و ترکیبات آن تغییر می‌کند. بنابراین حتما به دور از رطوبت نگهداری کنید. برای اینکه رطوبت به زعفران آسیب نرساند باید کمتر از ۴۰ درصد باشد.

نگهداری زعفران دم کرده

برای نگهداری زعفران دم کرده به دو روش می‌تواند عمل کرد. اول اینکه زعفران دم کرده را در قالب یخ بریزید و هرموقع لازم داشتید یک تکه از آن را از قالب جدا کرده و استفاده کنید. برای روش دوم می‌توانید زعفران دم کرده را داخل ظرف شیشه‌ای دربسته بریزید. نگهداری زعفران دم کرده در یخچال ۲ هفته است و بیشتر از آن عطر و طعم زعفران از بین می‌رود.

نگهداری زعفران در فریزر

نگهداری زعفران خشک در فریزر اصلا نباید انجام شود. اگر فکر می‌کنید مدت زمان نگهداری زعفران در فریزر می‌تواند زعفران را بهتر نگه دارد، تصوری غلط است. زیرا همانطور که گفتیم زعفران به رطوبت حساس است و با نفوذ رطوبت به آن، عطر و طعمش از بین می‌رود.

سخن پایانی

امیدواریم برای نگهداری زعفران این نکات مهم را رعایت کنید تا زعفران شما با کیفیت بهتر و مدت زمان بیشتری بماند.

اگر سوالی راجع‌ به نگهداری زعفران داشتید می‌توانید زیر همین مقاله از ما بپرسید، در کمترین زمان ممکن پاسخ می‌دهیم.

شما می‌توانید برای خرید انواع زعفران با بهترین کیفیت و عطر و طعم به قسمت فروشگاه مراجعه کنید.

در صفحه اینستاگرام زعفران عاقله می‌توانید درمورد محصولات اطلاعات بیشتری کسب کنید و همچنین نظرات دیگران را بخوانید. اگر نظر یا پیشنهادی داشتید خوشحال می‌شویم برای ما کامنت کنید.

دیدگاهی در مورد “بهترین روش نگهداری از زعفران

  1. محمد گفت:

    سلام ممنون برای مقاله خوبتون. من تو یخچال و کابینت نگهداری کردم و کابینت گزینه بهتری هست به نظرم

    1. سعیده عباس زاده گفت:

      ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *