آشپزی زعفران, آموزش زعفران, اخبار زعفران

روابط تجاری ایران باروسیه

روابط تجاری فرانسه با ایران

قدمت روابط ایران و فرانسه به قرون وسطی باز می‌گردد که در طول سالیان متمادی نیز تحت تاثیر تغییرات سیاسی و منطقه‌ای، این روابط دچار تلاطم‌های بسیاری شده است. شاید نقطه عطف این روابط را در سالهای اخیر می‌بایست بعد از توافق ژنو دانست که دقیقاً ۶۸ روز پس از توافق هسته‌ای ژنو بزرگترین هیئت اقتصادی خارجی متشکل از کارفرمایان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی فرانسه در ایران حضور یافتند. پس از اعلام توافق ایران با گروه ۱+۵، اغلب اقتصادهای اروپایی همچون آلمان، ایتالیا و انگلستان آشکار یا پنهان، متمایل به گسترش مراودات تجاری با ایران شدند. در این میان اما فرانسه گوی رقابت را از سایر همسایگان اروپایی خود ربوده و با فرستادن دومین هیات بلندپایه تجاری خود با عضویت وزیر کشاورزی و وزیر مشاور در امور تجارت خارجی به همراه مدیران ۱۶۰ شرکت فرانسوی، قراردادهایی در حوزه کشاورزی، آموزش بانکداری و قطعه‌سازی با کشورمان به امضا رساند و دفتر تجارت فرانسه در تهران را تاسیس کرد.

دولت فرانسه پس از برجام، در اقدامی برد-برد، اجازه اتصال غول‌های اقتصادی این کشور به بازار پرپتانسیل ایران را صادر کرد و در این مسیر امکان معرفی توانمندی شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی-مهندسی کشورش به بخش خصوصی ایران را به‌وجود آورد. رفع موانع مرتبط با تحریم ظالمانه علیه ایران از یکسو و بهبود چشم‌انداز سرمایه‌گذاری خارجی در ایران از سوی دیگر، در حال حاضر به‌عنوان «دو عامل تحریک‌کننده سرمایه‌های اروپایی» سبب شده بخشی از نگاه صادرکنندگان خدمات و فعالیت‌های زیرساختی و عمرانی فرانسه، به سمت ایران چرخش کند.

تامین تجهیزات حمل و نقل ریلی از طریق آلستوم، خدمات مربوط به اکتشاف و استخراج از چاه‌های نفت و گاز توسط توتال، تولید خودرو در ایران از جانب رنو، تامین ناوگان فرسوده هواپیما ازسوی ایرباس، ارائه خدمات عمومی مرتبط با محیط زیست، فاضلاب و تصفیه آب توسط شرکت سوئز و همچنین انتقال تجربه شهرک‌سازی مسکونی به همراه آموزش مدیران ایرانی از‌سوی تشکل‌های بخش مسکن، از جمله خدمات و آپشن‌هایی است که فرانسوی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران روی آنها حساب باز کرده‌اند.

طبق آمارهای یک شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه مشاوره استراتژیک و مدیریت با نام مکنزی، طی ١٠ ماه اول توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ١+۵، حجمی معادل ٢٢۶ قرارداد بین‌المللی به ارزش ١٣٠ میلیارد دلار برای انواع فعالیت اقتصادی در کشور، با شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی امضا شده که ٩ کشور جزو طرف‌های عمده تجارت با ایران در دوره جدید به حساب می‌آیند. ١۶ فقره از این تعداد قرارداد و توافق‌نامه، بین ایران و فرانسه به امضا رسیده است که در ۶ زمینه شامل نفت و گاز، حمل و نقل ریلی، هوایی، خودرو، دارویی و بهداشتی و تجهیزات صنعتی می‌شود. اخیراً یک شرکت بزرگ داروسازی نیز تصمیم گرفته یک کارخانه با سرمایه ١٠٠‌میلیون دلار در ایران احداث کند. در حال حاضر سهم ایران از کل صادرات فرانسه به کشورهای مختلف، حدود یک‌هزارم است که در صورت تقویت روابط و اجرا از روی کاتالوگ، تقویت نیز خواهد شد.
نماد تجارت الکترونیک.
فروش مرغوبترین زعفران وزرشک صادراتی قاینات
شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان
ثبت ۱۳۵۰
شناسه ملی۱۴۰۰۶۷۲۹۳۷۱
تماس:
+۹۸۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

قیمتهای به روز در سایت

saffronaghele

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *