آموزش زعفران, اخبار زعفران

زعفران خشک قاینات

زعفران قاینات

قاین- خبرنگار کیهان:
با آغاز فصل برداشت زعفران از سطح ۴۴۹۲ هکتار مزارع زعفران قاینات پیش‌بینی می‌شود ۱۷/۵ تن زعفران خشک در قاینات تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی قاین با اعلام این خبر گفت: شهرستان قاینات با ۴۴۹۲ هکتار سطح زیرکشت زعفران و ۳۰ درصد سطح زیرکشت استان خراسان جنوبی و تولید ۱۷/۵ تن زعفران خشک همچنان مقام اول تولید زعفران در خراسان جنوبی را حفظ کرده و کیفی‌ترین نوع زعفران را تولید می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به اشتغال ۱۲ هزار و ۸۵۰ نفر بهره‌بردار زعفران در شهرستان، زراعت زعفران را در اشتغال و معیشت شهروندان حائز اهمیت دانست و گفت: در سال زراعی جاری در شهرستان ۱۰ درصد افزایش تولید زعفران خواهیم داشت.
مدیرجهاد کشاورزی قاین کم‌آبی و شور شدن آب منابع زیرزمینی را مهم‌ترین مشکلات زعفران‌کاران شهرستان عنوان کرد و گفت: این امر توسعه کشت زعفران قاینات را با مشکل مواجه نموده است.
سجادی آموزش‌های ترویجی در شرایط کم‌آبی و شوری منابع آب را در افزایش کمیت و کیفیت زعفران مهم و مؤثر ارزیابی کرد و گفت: در قالب ۴ کلاس آموزشی ترویجی بیش از ۱۶۰ نفر از زعفران‌کاران آموزش‌های لازم در کاشت، آبیاری بارانی، تغذیه زعفران و فراوری صحیح را فرا گرفته‌اند و پنج هکتار از مزارع زعفران تحت پوشش آبیاری بارانی قرار گرفته که موجب افزایش عملکرد و کاهش مصرف آب بوده است.
شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان ثبت ۱۳۵۰
۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶
۰۹۳۶۴۵۶۸۳۴۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *