آشپزی زعفران, اخبار زعفران

صادرات زرشک ایران به اسپانیا

صادرات زرشک ایران به اسپانیا
اسپانیا به عنوان یک بازار صادرات زرشک ایران چراغ سبز بسیار مساعدی را نشان داد. قیمت های زرشک در بازار اسپانیا چند است؟
از حدود سال ۱۳۸۵ به بعد صادرات مستقیم زعفران ایران به اسپانیا بسیار افزایش داشت و این محصول با برند های ایرانی هم در بازار داخلی این کشور به فروش رسید. در سال های ۹۵ به بعد شاهد ورود زرشک به عنوان یک محصول کاملا انحصاری ایران به بازار اسپانیا بودیم و به علت اینکه این محصول در میزان قابل توجهی به صورت ارگانیک هم تولید می شد قیمت های رقابتی به بازار اسپانیا ارائه گردید و با استقبال بسیار چشمگیری روبرو گردید.
به علت انحصار تولید ایران در زمینه این محصول بازار اسپانیا اختلاف قیمت بسیار قابل توجهی با ایران دارد اما به این خاطر که این محصول مثل زعفران یا پسته آنالیز های متعدد نیاز ندارد سودآوری قابل توجه آن بیشتر تاجران زمینه خشکبار را به سمت آن سوق داده است.
چند سال بیشتر نمیشود که زرشک ایران پا به کشورهای اروپایی واسیایی گذاشته امید است در مدت نه چندان دور زرشک ایران مانند زعفران ایران جهانی شود در حال حاضر بیشترین صادرات زرشک را کشور المان داشته و به تازکی بازارهای جدیدی برای این محصول باارزش پیدا شده مانند کشورهای اکراین ترکیه اتریش و….
زرشک ایران در دونوع پفکی ودانه اناری وارد بازار میشود که از لحاظ طعم ودارویی فرقی ندارد فقط در بازار پسندی بهتر پفکی شکل وظاهر بهتری دارد.
شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان ثبت ۱۳۵۰
شناسه ملی۱۴۰۰۶۷۲۹۳۷۱
تماس۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶
ادرس کانال تلگرامی
saffronaghele
دفتر شرکت خراسان جنوبی قاینات شهرک ولیعصر ابتدای بلوار چمران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *