قیمت زعفران

قیمت زرشک (اطلاعات عمومی زرشک)

زرشک
زرشک درختچه‌ای تیغدار به طول ۱ تا ۵ متر است. چوب آن به رنگ قرمز، قهوه‌ای یا زرد است. برگ‌های آن بیضی شکل با دندانه‌های اره‌ای و میوه اش قرمز رنگ بیضوی شکل و ترش مزه‌است. به ریشهٔ درخت زرشک«آئر خیس» گفته می‌شود.
انتهای بهار و ابتدای تابستان فصل شکوفه دادن بوته زرشک است، غنچه‌های زرد رنگ زرشک در فصل پاییز رنگ قرمز گیلاسی به خود می‌گیرند.
زرشک بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی است. کشور ایران بزرگترین تولیدکننده زرشک در دنیا است که در این میان استان خراسان و شهرستان قائنات با در اختیار داشتن نزدیک به ۹۷ درصد از اراضی زیرکشت این محصول، تولید ۹۵ درصد از زرشک دنیا را در اختیار دارد.
زرشک از نظر نیاز به مواد غذایی گیاه کم توقعی محسوب می شود اما برای تولید محصول بهتر و بیشتر این درختچه به کود نیاز دارد از سال سوم کاشت در صورت در دسترس بودن کود حیوانی هر دو سال یک بار پس از برداشت محصول در پاییز یا اوایل زمستان بسته به سن درختچه به هر درختچه ۱۰-۵ کیلوگرم کود حیوانی پوسیده داده می شود که این میزان از سال دهم افزایش میابد
کانال تخصصی زعفران ورزشک صادراتی قیمت‌ها به روز در سایت درج شده است www.saffronaghele.com
telegram.me/saffronaghele
IRAN GHAENATSaffron & Barberry Aghele Central office :Vali Asr Town Chamran Blvd Southern Khorasan Qaen_Iran , Capital of the best and qualified Saffron and Barberry
compani1350
محافظه خراسان الجنوبیه مدینه قاین بحرایه بلوار چمران . افضل انواع الزعفران والزرشک العالم.
compani1350
+۹۸۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶
www.saffronaghele.com
@saffronaghele
شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان ثبت ۱۳۵۰شناسه
۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

۰۹۳۶۴۵۶۸۳۴۷

1 نظر در “قیمت زرشک (اطلاعات عمومی زرشک)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *