آشپزی زعفران

طرز تهیه سوپ جو زعفرانی برای ۴ نفر

سوپ جو زعفرانی در کاسه طوسی رنگ که کنار آن نان و سبزی نیز است

درست است که یک عده سوپ را غذا نمی‌دانند! اما سوپ جو زعفرانی مواد مغذی زیادی دارد و خوب است داخل برنامه غذایی تان باشد تا از فواید آن بهره ببرید مخصوصا در هوای سرد. سوپ جو همینطور در ماه مبارک رمضان و برای افطار نیز میتواند گزینه خوبی باشد و مواد مغذی و ویتامین را به بدن تان برساند تا روزه داری را آسان تر کند. همینطور مواد لازم برای سوپ جو اغلب در دسترس هستند و راحت و در زمان کمی آماده میشود. همینطور غذایی است که میتوان قابلمه را روی گاز گذاشت و به دنبال کارهای دیگر رفت بدون اینکه نگران غذا باشیم. پس با ما همراه باشید تا یک سوپ جو زعفرانی خوشمزه به شما آموزش دهیم. برای تهیه و خرید زعفران اصل نیز میتوانید از همین سایت اقدام کنید.

سه کاسه سوپ جو زعفرانی که در کنار آن نان هم قرار دارد.
سوپ جو زعفرانی با سبزی

طرز تهیه سوپ جو زعفرانی

مواد لازم:

هویج   ۳عدد متوسط

آب مرغ  ۲ لیوان

پیاز کوچک   ۲ عدد

سینه مرغ   نصف سینه مرغ

رب گوجه فرنگی  ۳ قاشق غذاخوری

جو پوست کنده  ۲ لیوان

آب لیمو  ۱/۳ لیوان

جعفری  ۱/۳ لیوان

نمک  ۲ قاشق غذاخوری

فلفل  نصف قاشق چایخوری

زعفران  نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه:

برای باخبر شدن از قیمت امروز زعفران به سایت عاقله سر بزنید و از آخرین تغییرات قیمت زعفران آگاه شوید.

مرحله اول

برای تهیه سوپ جو زعفرانی، جو پوست کنده شده را بشورید و داخل قابلمه بریزید و دو برابر اندازه جو در قابلمه آب بریزید. روی حرارت بگذارید و کمی زیاد کنید تا آب بجوشد. وقتی جوشید در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا آب سوپ سر نرود.

توجه داشته باشید وقتی جو بپزد و باز شود حجم بیشتری می‌گیرد بنابراین قابلمه بزرگی بردارید تا سوپ شما برای قوام آمدن فضای کافی داشته باشد.

شما می‌توانید برای افطار و ماه رمضان طرز تهیه شله زرد زعفرانی و طرز تهیه ماقوت زعفرانی را نیز در همین سایت بخوانید و تهیه کنید.

مرحله دوم

وقتی آب جوش آمد حرارت را کم کنید و بگذارید جو بپزد و باز شود و چندبار آن را هم بزنید تا ته نگیرد. سپس هویج را شسته و پوست بکنید و آن‌ها را رنده کنید.

مرحله سوم

یک قطعه یخ را داخل کاسه کوچکی بریزید و روی یخ زعفران آسیب شده بریزید تا یخ آب شود و زعفران رنگ دهد.

مرحله چهارم

جعفری را بشویید و آن را خرد کنید. پیاز را نیز بشویید و پوست بکنید و رنده کنید.

مرحله پنجم

مرغ را درون آب بریزید و با پیاز و کمی نمک بگذارید بجوشد و آب پز شود. وقتی آب پز شد بگذارید خنک شود و آن را ریش ریش کنید.

مرحله ششم

در این مرحله از تهیه سوپ جو زعفرانی هویج‌های رنده شده، آب مرغ، پیاز رنده شده، زعفران، نمک، فلفل و جعفری خرد شده، مرغ ریش شده را به قابلمه جو اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله هفتم

بعد از نیم ساعت رب گوجه فرنگی و آبلیمو را نیز به قابلمه اضافه کنید و بگذارید نیم ساعت تا ۱ ساعت دیگر مواد باهم بپزند. سپس سوپ جو زعفرانی شما آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

سوپ جو زعفرانی در کاسه آبی سفید
سوپ جو زعفرانی در کاسه

سخن پایانی

سوپ جو از آن دسته غذاهایی است که سریع و آسان درست می‌شود و همچنین برای ماه رمضان و افطار مناسب است. ممکن است شما در سوپ جو خود رشته سوپ نیز بریزید که رشته هم موجب خوشمزه شدن و سفت شدن سوپ می‌شود و هیچ اشکالی ندارد فقط باید آب سوپ را کمی بیشتر بریزید. اگر سوالی داشتید زیر همین مقاله از ما بپرسید. همینطور برای دیدن کارگاه زعفران عاقله و پروسه بسته بندی محصولات نیز می‌توانید به اینستاگرام زعفران عاقله سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *