آشپزی زعفران

طرز تهیه شربت خاکشیر با زعفران

شربت خاکشیر با زعفران در کنار تخم شربتی

وقتی تابستان از راه میرسد و به خاطر گرمای این فصل عرق کرده و عطش داریم و آب به تنهایی نمیتواند عطش را از بین ببرد، یک شربت خنک و گوارا خیلی به کار میاید. ما ایرانی ها از قدیم شربت های مختلفی داشتیم و الان نیز کلی دستور جدید به شربت ها اضافه شده است که آن ها را جذاب و هیجان انگیز میکند. ما در این مقاله به شما شربت خاکشیر با زعفران را آموزش میدهیم. برای درست کردن این شربت قطعا به زعفران نیاز دارید که میتوانید برای خرید زعفران قائن و دیدن قیمت روز زعفران در سایت زعفران عاقله اقدام کنید.

شربت خاکشیر در نعلبکی سنتی ایرانی

مناسب برای ۵ نفر

مواد لازم برای شربت خاکشیر با زعفران:

خاکشیر   ۱/۳ لیوان

آب خنک     ۵ لیوان

گلاب    ۲ قاشق غذاخوری

شکر    ۱/۴ لیوان

زعفران    ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه:

مرحله اول

برای درست کردن شربت خاکشیر با زعفران ابتدا باید خاکشیر را بشوییم. برای این کار خاکشیر را داخل یک کاسه می‌ریزیم و روی آن آب می‌ریزیم به اندازه‌ای که فقط روی خاکشیر آب باشد و بیشتر از آن لازم نیست. اجازه دهید خاکشیر یک ربع در آب بماند.

مرحله دوم

در این مرحله خاکشیر را در صافی ریز ریخته و روی آن آب می‌گیریم تا کامل شسته شود.

مرحله سوم

زعفران آسیاب شده را داخل یک تکه یخ بریزید تا یخ آب شود و زعفران رنگ دهد.

مرحله چهارم

سپس شکر را با دو لیوان از آبی که گفته شد داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا شکر حل شود. وقتی غلیظ شد به آن گلاب و زعفران را اضافه کنید و بعد از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله پنجم

حالا تخم شربتی را با شربت شکر و آب در یک پارچ ریخته و بقیه آب را به آن اضافه می‌کنیم و چند تکه یخ در آن می‌ریزیم. شربت شما آماده است نوش جان...

برای دیدن دسرهای خوشمزه با زعفران می‌توانید مقاله‌ی "آموزش ۳ مدل دسر زعفرانی" را مطالعه کنید.

شربت خاکشیر با تخم شربتی و تزیین نعنا

شربت خاکشیر با زعفران به همراه عرق بهارنارنج

برای درست کردن این شربت مانند مرحله قبل عمل کنید و زمانی که خواستید شربت را به همراه خاکشیر به داخل پارچ بریزید، عرق بهارنارنج را به مقدار ۱/۳ لیوان به آن اضافه کنید و هم بزنید تا باهم ترکیب شوند. بدین صورت شربت شما آماده است.

سخن آخر

این شربت در تابستان هم عطش را برطرف می‌کند هم کلی خواص برای شما دارد که می‌توانید در مقاله‌ی "خواص زعفران چیست" آن را مطالعه کنید. اگر سوالی درمورد زعفران یا خرید و فروش زعفران دارید می‌توانید زیر همین مقاله یا در  صفحه اینستاگرام زعفران عاقله از ما بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *