اخبار زعفران

هموژنایزر | دستگاه عصاره‌گیری از زعفران بدون دمادهی

هموژنایزر دستگاه عصاره گیری از زعفران بدون دمادهی-کاسه با زعفران

عصاره زعفران یکی از محصولات جانبی آن است که قیمت بالایی دارد و کیفیت بالای آن نیز اهمیت دارد. به تازگی دستگاه عصاره‌گیری از زعفران ساخته شده که احتیاج به دمادهی ندارد.  این دستگاه توسط شرکتی دانش بنیان و فعال در فراصوت تجهیز با نام هموژنایزر تولید شده است. در این روش به صورتی صنعتی عصاره گیاهان از آنها خارج خواهد شد و بیشترین کیفیت را خواهیم داشت. در ادامه به معرفی این وسیله توسط تولیدکننده آن خواهیم پرداخت.

ساختار و شیوه تولید زعفران به کمک اولتراسونیک

وحید فرتاشوند؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فراصوت تجهیز و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا  اعلام کرد که دستگاه ساخته شده توسط این شرکت دانش‌بنیان هموژنایزر نام دارد که از یک تکنولوژی جدیدی استفاده می‌کند تا عصاره‌گیری از گیاهان را انجام بدهد.

در طراحی و ساخت این دستگاه از فناوری نوینی اولتراسونیک توان بالا یا فراصوت استفاده شده است. فراصوت به موجی گفته می‌شود که بالاتر از حد شنوایی انسان است و دارای توان بالایی دارد.

نحوه کار دستگاه عصاره گیر زعفران

به جای اینکه یک گیاه مثل زعفران را در منزل دم کنیم، با این تکنولوژی در صنعت با حفظ راندمان و کیفیت به جای اینکه به گیاهان به عنوان مثال زعفران دما داده شده و افت کیفیت داشته باشیم، به صورت صنعتی، مواد مؤثره و عصاره آن‌ها استخراج شده و به صورت عصاره فروش می‌رود. باید ذکر کرد که دمادهی به گیاهان موجب کاهش کیفیت گیاهان خواهد شد.

زمانی که گیاهان دارویی مورد نظر در آب وارد شده و این امواج به آن تابانده می‌شود، به دلیل توان بالایی که دارد، به آب ضربه وارد می‌شود به گونه‌ای که  20 هزار بار در ثانیه به آن ضربه وارد می‌شود و از این طریق مواد مؤثره داخل گیاه استخراج خواهد شد.

مزایای هموژنایزر

  • عصاره‌گیری با این دستگاه موجب حفظ کیفیت گیاه خواهد شد.
  • سرعت بالا

کاربرد دستگاه هموژنایزر

تکنولوژی استفاده شده در این دستگاه به‌روز در صنایع مختلف استفاده شود.

شرکت‌های دارویی و شیمیایی یه عنوان مشتری این دستگاه شناخته میشوند به عنوان مثال یکی از مشتریان این شرکت کووید رنگ مو بوده و یکی از کاربرد‌های آن همان عصاره‌گیری است و در بازار هم به صورت صنعتی، عصاره‌هایی که با این محصول گرفته می‌شود در چند سال اخیر وارد کشورمان شده است.

قیمت این محصول

این محصول کاملاً تجاری است و علاوه بر شرکت‌های کوچک، شرکت‌های بزرگ مثل مپنا نیز از این محصول خریداری کرده و در حال استفاده هستند؛ قیمت این محصول نیز وابسته به کاربری و ظرفیت تولید آن دارد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *