آشپزی زعفران

شیر زعفران نوشیدنی ساده با خواص باورنکردنی!

شیر زعفران در فنجان آبی تیره که یک قاشق کنار آن است در پس زمینه مشکی
امتیاز دهید

 اگر به دنبال یک نوشیدنی هستید که هم سالم باشد، خوشمزه باشد و هم خواص زیادی داشته باشد ما به شما شیر زعفران را پیشنهاد میکنیم. این نوشیدنی را هم در فصل گرما و هم در فصل سرما میتوانید مصرف کنید. اگر میخواهید نوشیدنی شما کمی شیرین باشد میتوانید درون آن مقداری عسل بریزید.

خرید زعفران اصل ممکن است برای شما یک چالش باشد زیرا نگران هستید زعفران تقلبی باشد، اما ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که زعفران‌های با کیفیت را از مهد زعفران ایران یعنی شهر قائنات به دست شما برسانیم. زعفران عاقله امکان مرجوعی کالا را نیز دارد. اگر زعفران را مصرف کردید تا ۴۸ ساعت آینده آن را مرجوع کنید و هزینه را دریافت کنید.

همینطور قیمت زعفران نیز مدام نوسان دارد، ما در همین سایت قیمت امروز زعفران را به صورت روزانه آپدیت می‌کنیم.

مراحل ساخت شیر زعفرانی

برای بهره مندی از خواص بیشتر شیر، می‌توانید از شیر محلی استفاده کنید. برای طرز تهیه شیر زعفران ابتدا برای یک لیوان شیر حدود ۳ تا ۴ نخ زعفران را درون شیر بریزید و کمی صبر کنی. وقتی نخ های زعفران به شیر رنگ دادند می‌توانید نوش جان کنید. برای استفاده از عسل اول باید شیر را گرم کنید و بعد عسل را اضافه کنید سپس زعفران را با شیر ترکیب کنید. به این صورت شما می‌توانید شیر و زعفران را به صورت گرم مصرف کنید.

یک روش دیگر برای تهیه شیر زعفرانی این است که زعفران را پودر کنید، روی یک تکه یخ بریزید و اجازه دهید تا یخ آب شود و زعفران دم آوری شود. سپس زعفران دم شده را درون شیر بریزید. با این حال می‌توانید از زعفران پودر نشده هم استفاده کنید. با اضافه کردن کمی گلاب و هل طعم خوبی به نوشیدنی خود بدهید.

کلاله های زعفران در شیر
شیر زعفران در فنجان

خواص شیر زعفران

شما برای اطلاع از خواص کلی زعفران برای بدن، می‌توانید مقاله‌ی خواص زعفران چیست را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید طرز تهیه مسقطی زعفرانی خوش طعم را در همین سایت مشاهده کنید.

کاهش افسردگی

اعتقاد بر این است که ترکیبات فعال موجود در زعفران دارای خواص تقویت کننده خلق و خو هستند. مصرف منظم شیر زعفرانی ممکن است به کاهش علائم افسردگی خفیف، تقویت آرامش و بهبود خلق و خوی کلی کمک کند.

بهبود سلامت دستگاه گوارش

شیر زعفرانی به دلیل فواید گوارشی آن شناخته شده است. می‌تواند به تسکین سیستم گوارش، رفع سوء هاضمه و کاهش ناراحتی معده کمک کند. ترکیب زعفران و شیر یک نوشیدنی ملایم و مغذی ایجاد می‌کند که به هضم غذا کمک کرده و از روده سالم حمایت می کند.

تقویت سیستم ایمنی

زعفران و شیر هر دو به دلیل خواص تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده اند. زعفران حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کند. شیر، غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، مواد مغذی ضروری را فراهم می‌کند که عملکرد کلی سیستم ایمنی را پشتیبانی می‌کند. مصرف منظم شیر زعفران می‌تواند به تقویت مکانیسم‌های دفاعی طبیعی بدن کمک کند.

کاهش علائم قاعدگی

شیر زعفرانی برای کاهش علائم قاعدگی استفاده می‌شود. می‌تواند به کاهش دردهای قاعدگی، تنظیم چرخه‌های قاعدگی و کاهش ناراحتی مرتبط با PMS (سندرم پیش از قاعدگی) کمک کند. خواص تسکین دهنده شیر و زعفران باعث تسکین و ایجاد حس خوب در دوران قاعدگی می‌شود.

خواص ضد سرطانی

تحقیقات نشان می‌دهد که زعفران ممکن است به دلیل ترکیبات فعال خود دارای خواص ضد سرطانی باشد. آنتی اکسیدان‌های موجود در زعفران به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب و مهار رشد سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. در حالی که مطالعات بیشتری مورد نیاز است، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که شیر زعفرانی ممکن است در استراتژی‌های پیشگیری و درمان سرطان پتانسیل داشته باشد.

سخن پایانی

شیر زعفران با ترکیب منحصر به فرد زعفران و شیر، فواید زیادی برای سلامتی دارد. این نوشیدنی از کاهش افسردگی گرفته تا بهبود سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی می‌تواند خوراکی ارزشمندی باشد که به برنامه خود اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *