آموزش زعفران, اخبار زعفران

بهترین انواع زعفران وخواص ان

ایا با انواع زعفران اشنایی دارید؟بر چه اسای انواع زعفران دسته بندی میشود؟بهترین انواع زعفران کدام است؟ایا در مورد خواص انواع زعفراناطلاع دارید,از کجا میتوان بهترین انواع زعفران را خریداری کرد؟

انواع زعفران متفاوتی در بازار وجود دارد تقسیم بندی زعفران در ایران سه نوع اصلی را شامل میشودوانواع دیگر معمولاحالتی خواص از این سه نوع میباشند.

در این میان انواع دسته پوشال وسرگل بیشتر به چشم میخورد.اساس تمامی این دسته بندیهااین است که چه قسمتی از ریشتهمربوط به گل زعفران در محصول تهیه شده وجود داشته باشد.

زعفران دسته پایه ایترین نوع زعفران بوده واز کنار هم چیده شدن تمامی یک رشته زعفران شامل کلاله وخامه با هم به دست می اید با توجه به اینکه مهد مرغوبترین زعفران جهان قاینات بوده است از قدیم زعفران دسته را بصورت بلعکس کنار هم قرار میدادند که دوقسمت خام روی هم قرار میگرفت وسرگل زعفران به سمت بیرون بود ولی حالا این کارا انجام نمیدهند چون کهوزنش بالا میرود وقدرت خرید دسته بزرگ کم هست بطور مثال قبلا هر زعفران دسته تا ۸مثقال و گاهی ۱۰ مثقال میشود ولی حالا دسته را کمتر میگیرند که ۳الی۴ مثقال باشد. زعفران قاینات به گفته کارشناسان باتوجه به عطر رنگ و قدرت دارویی زیادی که دارد مرغوبترین زعفران جهان شناخته شده است

زعفران پوشال شامل بخش کلاله قرمزرنگ رشته زعفران به همراه ۱ تا۳ میلیمتر از بخش و خامه زرد رنگ میباشد

در زعفران سرگل بخش ریشه یا خامه به کلی حذف شده وکلاله بیشتر شده و قدرت رنگدهی زعفران بافزایش میابد

با جدا کردن زعفران از دسته قسمت ریشه باقی مانده را سفیدی یا کنج مینامند.

از خواص زعفران میتوان به نشاط اور .اشتها اور .تقویت کننده حافظه کمک کننده به هضم غذاودرمان بسیاری از بیماریها اشاره کرد.

شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان واقع در مهد زعفران جهان بوده و اماده ارایه بهترین نوع زعفران با قیمت از کشاورز به دست شرکتهای صادراتی وغیره  است لیست قیمتها به روز در همین سایت درج شده است

۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

۰۹۳۶۴۵۶۸۳۴۷

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *