آموزش زعفران, اخبار زعفران

قیمت زعفران (۹۷درصد زعفران در ایران تولید میشود)

۹۷ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود

به گفته معاون سازمان توسعه تجارت ایران، ۹۷ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود. اما دخالتی در قیمت‌گذاری و صادرات و بهره‌مندی از این محصول نداریم. این‌طور که گفته می‌شود، اسپانیایی‌ها سالانه زعفران ایرانی را می‌خرند و سپس با چند برابر قیمت آن را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.

اسپانیا و آمریکا دو کشور تولیدکننده زعفران در دنیا هستند که کمتر از ۳ درصد زعفران جهان را تولید می‌کنند اما کارهای جالبی برای جهانی کردن زعفرانشان انجام داده‌اند. درست مانند کشور ترکیه که برای جهانی کردن محصول زیتون خود تلاش‌های مؤثری کرده و موفق شده است. هرساله جشنواره‌های بزرگ زیتون برگزار می‌کند و انواع محصولات مرتبط با زیتون را در معرض نمایش و فروش می‌گذارند و خودشان را به عنوان کشور مبدأ تولید زیتون معرفی می‌کنند، در صورتی که ایران نیز به وفور محصول زیتون دارد.

اسپانیایی‌ها با تولید تنها ۳درصد از زعفران دنیا نیز همین اندازه برای معرفی و نمایش این محصول خود در تلاشند. هرساله با اجرای جشنواره‌های بزرگ زعفران در نزدیکی مناطق کاشت این محصول و ارائه تسهیلات گردشگری مناسب، کشورهای جهان را به سمت خود می‌کشانند و محصول خود را به آن‌ها معرفی می‌کنند. به این ترتیب است که مردم جهان، اسپانیا را به عنوان تولیدکننده اصلی زعفران می‌شناسند و به همین دلیل است که نقش این کشور در قیمت‌گذاری جهانی این محصول مهم و پررنگ است.زعفران عاقله
@saffronaghele
شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان ثبت ۱۳۵۰شناسه مرغوبترین زعفران جهان در قاینات تولید مشود

۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

۰۹۳۶۴۵۶۸۳۴۷

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *