اخبار زعفران

تجارت ایران وامریکا در دوران ترامپ

تجارت ایران و آمریکا در دوران ترامپ

با توجه به آمارهای گمرک جمهوری اسلامی به‌طور کلی ایران بیشتر نقش واردکننده را بازی می‌کرده تا صادر‌کننده. مهم‌ترین کالاهایی که از آمریکا به ایران وارد می‌شود شامل تجهیزات پزشکی، دارویی و دستگاه‌های تخصصی است و در لیست کالاهای وارد شده از آمریکا فرآورده‌های زیبایی و آرایشی، مکمل‌های غذایی، جت اسکی، کامپیوتر و ادوات ورزشی مانند تردمیل نیز به چشم می‌خورد. همچینن مهم‌ترین کالاهایی که از ایران به آمریکا صادر شده میگو، پسته، فرش، زعفران و گل و غنچه گل برای مصارف زینتی است. به نظر می‌رسد سیاست‌های ترامپ بر مبادلات تجاری میان ایران و آمریکا تاثیر منفی بگذارد و روابط را تیره‌تر از قبل کند.

زمان تحریم ، مواد غذایی مانند کنجد سویا، ذرت، گندم و دارو‌ها و… در بدترین حالت هم جزو موارد تحریمی نبود. الان به خودمان بستگی دارد که چه طور با آمریکا مذاکره کنیم و بتوانیم اقلام مورد نیازمان را تهیه کنیم. با شرایط موجود هم در تهیه این اقلام مشکلی به وجود نمی‌آید چون وزارت دارایی آمریکا این اقلام را در آن زمان هم تحریم نکرد. ممکن است طرف‌های ایرانی نتوانند مذاکرات خوبی داشته باشند. صادرات ما به آمریکا حتما با افت مواجه می‌شود با توجه به قوانینی که رئیس‌جمهوری آمریکا گذاشته است، مبادلاتی که در حال شکل‌گیری بود هم با افت شدید مواجه خواهند شد. برخی از بازرگانان آمریکایی هم راغب بودند که همکاری کنند. به غیر از دارو و مواد غذایی بقیه اقلامی که وارد می‌کردیم با مشکل مواجه می‌شود.
www.saffronaghele.com
@saffronaghele    دفتر مرکزی ؛خراسان جنوبی قاینات ولیعصر ابتدای بلوار چمران        تلفن دفتر   ۰۵۶۳۲۵۳۲۲۷۹    همراه    ۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *