اخبار زعفران

خرید زعفران خراسان جنوبی توسط چین،رونق صادرات!؟

خرید زعفران خراسان جنوبی توسط چین،رونق صادرات!؟- پرچم چین

به نقل از دنیای زعفران  تفاهم نامه همکاری بین ایران و چین در جهت افزایش گستره صادرات محصول زعفران به این کشور در هفته اول خرداد ماه بسته شد. بر طبق این قرارداد ایران و چین همکاری بلند مدتی (۲۵ ساله) در زمینه خرید زعفران خراسان جنوبی توسط چین خواهند داشت. در حال حاضر ۲٫۵ کیلو زعفران برخواسته از دل خراسان جنوبی برای انجام آزمایشات کنترل کیفی به چین فرستاده شده است.

خلاصه خبر:

  • با توجه به سفر اخیر هیئت ایرانی به چین و هم‌چنین اجرای قرارداد ۲۵ ساله، بنظر می‌رسد که ظرفیت بسیار خوبی به منظور خرید زعفران خراسان جنوبی توسط چین ایجاد شده است.
  • پیش‌تر بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی، میزان صادرات فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش پیدا کرد که این موضوع به منزله جذابیت صادرات رسمی و کوچک شدن سهم بازار قاچاق است.

تفاهم نامه صادرات زعفران به چین توسط تجار کشاورزی خراسان جنوبی منعقد شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بعد از انتشار این خبر گفت:

امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه‌های صادراتی، گام موثری در جهت توسعه اقتصادی محصولات کشاورزی خراسان جنوبی برداشته شود.

به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مهدی جعفری در نشست تجاری ایران و چین، هدف اصلی نمایشگاه ایران اکسپو را توسعه صادرات خواند و افزود: با وجود محصولات مزیت‌دار استان خراسان جنوبی توانستیم نشستی را با تجار چینی برگزار کنیم و تفاهم‌نامه خوبی در حوزه زعفران منعقد شد.

اقدامات چین جهت کنترل کیفی زعفران

برای مقایسه نتایج آزمایشات ایران و چین  ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم زعفران برای اقدامات آزمایشگاهی در اختیار تاجر چینی قرار گرفت. رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در نشست امروز مسئولان ایران در شانگهای هم حضور داشتند و در حوزه زعفران مراداتی را در آینده خواهیم داشت تا ارتباط بخش دولتی با بخش خصوصی چین تقویت شود.

 گسترش صادرات سایر محصولات ایران به چین

وی افزود: مذاکرات صورت گرفته و توانمندی‌های خراسان جنوبی معرفی شد و درخصوص صادرات فناوری‌ها، علم و دانش گلخانه‌ای و صنایع تکمیلی هم بحث و تبادل نظر کردیم.  جعفری اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های نهفته فراوانی است و کسی که بتواند با زیرکی فعالیت خوبی در نمایشگاه داشته باشد، بازارهای خوبی را جذب خواهد کرد. خرید زعفران خراسان جنوبی توسط چین می تواند گام مهمی در گسترش فضای صادراتی محصولات کشاورزی بین دو کشور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *