آموزش زعفران

زعفران جزو ادویه های پر خاصیت

بیشتر خانم‌ها از ادویه‌ها فقط برای طعم‌دار کردن غذاها استفاده می‌کنند چراکه بر این باورند راز خوشمزه شدن غذاها در این چاشنی‌های گیاهی نهفته است. البته به گفته متخصصان طب سنتی همین ادویه‎های رنگارنگ که در قفسه‌ های آشپزخانه‌‌ها خودنمایی می‌کنند، خواص درمانی زیادی هم دارند، اما هنگام مصرف‌شان باید نکاتی را هم در نظر بگیرید؛ به ویژه اگر قصد بارداری دارید، حامله هستید یا اینکه کودکی دارید که به او شیر می‌دهید.

خواص زعفران

خواص زعفران

زعفران
بدون شک زعفران یک ادویه کاملا ایرانی است و همه خانم‌های کدبانو جزو طرفداران پر و پا قرص آن هستند. متخصصان طب سنتی می‌گویند زعفران اثر مسکن و ضد درد و ضد سرفه دارد، قاعده‌آور است و باعث برای تنظیم عادت ماهیانه می‌شود،گردش خون را بهبود می‌بخشد، خونریزی‌های بعد از زایمان را کاهش می‌دهد، قوای جنسی را تقویت می‌کند و آرامبخش است. اما خانم‌های باردار نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند چراکه ممکن است باعث سقط جنین (به ویژه در ۳ماه اول بارداری) شود.

توصیه سرآشپز: تقریبا در همه غذاها می‌توان از زعفران استفاده کرد اما برای اینکه طعم و عطر زعفران در غذا مشخص باشد باید این ادویه در آخرین مرحله طبخ به غذا اضافه کنید؛ به جز مواردی که برای طعم‌دار کردن مرغ و گوشت برای تهیه جوجه کباب و استیک و… چندساعت پیش از طبخ استفاده می‌شود. همچنین زعفران باید در شیشه‌های دربسته و دور از نور نگهداری شود تا عطر و رنگ خود را از دست ندهد.

توصیه متخصص: بر اساس بررسی‌های محققان ایرانی زعفران خاصیت ضدافسردگی دارد ومصرف هفتگی ۳ تا ۴ فنجان چای زعفرانی نشاط‌آور است و علایم افسردگی را ۲۵ تا ۳۰درصد کاهش می‌دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *