آموزش زعفران

سقط جنین با زعفران (هر آنچه که باید بدانید)

سقط جنین با زعفران-علامت دست و استپ

در فرهنگ سنتی ایران مصرف زعفران در دوران بارداری منع شده، زیرا سقط جنین با زعفران ممکن است. جالب است بدانید که بسیاری از بانوان ایرانی برای زودتر اتفاق افتادن عادت ماهیانه نیز، از زعفران استفاده می‌کنند. بنابراین مصرف زعفران روی بدن بانوان تاثیر زیادی دارد. در این مقاله از سایت زعفران عاقله به شما صفر تا صد چیزهایی که باید درباره سقط جنین با زعفران بدانید گفته شده. همراه ما باشید…

همانطور که میدانید قیمت زعفران مانند قیمت طلا در نوسان است و برای خرید زعفران اصل بهتر است ابتدا قیمت آن را بدانیم. ما در سایت زعفران عاقله قیمت زعفران را به طور روزانه به روز رسانی میکنیم تا شما عزیزان از آخرین قیمت آن باخبر شوید.

سقط جنین از طریق زعفران

در حالت کلی سقط جنین عملی ناشایست است اما همانطور که همگی می‌دانیم گاهی اوقات به دلیل عوامل مختلفی مادر مجبور به سقط جنین خود می‌شود. در برخی موارد از زعفران برای این کار استفاده می‌شود اما در حالت معمول این عمل به دلایل مختلف مانند مشکلات ژنتیکی، عفونت‌ها، نارسایی رحمی و مواد مخدر یا غیره اتفاق می‌افتد.

چگونه زعفران موجب سقط جنین می‌شود؟

زعفران چگونه باعث سقط جنین می‌شود در بدن همه خانم‌های باردار مقداری از هورمون پروستاگلاندین وجود دارد. اگر اختلالی در میزان ترشح این هورمون به وجود بیاید باعث سقط جنین می‌شود. زعفران نیز جزو موادیست که میزان زیادی پروستاگلاندین دارد بنابراین به راحتی موجب سقط جنین می‌شود.

علت اینکه زعفران در سه ماهه اول بارداری ممنوع است. به دلیل بالا بودن میزان این هورمون در آن بازه زمانی است بنابراین مصرف زعفران در این سه ماه بسیار خطرناک است.

برای اینکه بدانید زعفران در بارداری چه تاثیری روی مادر می‌گذارد می‌توانید مقاله‌ی “تاثیر زعفران در بارداری” را مشاهده کنید.

چه میزان زعفران باعث سقط جنین می‌شود؟

در سه ماه دوم بارداری مصرف زعفران به صورت اینکه در غذاهای مختلف باشد موردی ندارد. اما همین مصرف هم باید کنترل شده و دارای میزان مشخصی باشد. این میزان به طور میانگین دو گرم در ماه و یک دهم گرم در روز است. که این میزان نیز همانطور که قبلاً اشاره شد باید به صورت مخلوط در غذا یا نوشیدنی باشد و به طور مستقیم مصرف نشود. همچنین نکته مهم دیگر این است که مادرانی که همین میزان زعفران را نیز قرار است استفاده کنند نباید در حالت پرخطر باشند. یعنی دارای بیماری پیش زمینه‌ای یا سن بالا یا پایین نباشند.

نکته مهم

نکته مهم دیگر این است که مصرف این ادویه گران قیمت جهانی حتماً در دوران بارداری باید زیر نظر پزشک متخصص باشد بنابراین برای استفاده از زعفران در سه ماه دوم بارداری حتی به مطالب این سایت یا فضای مجازی اکتفا نکنید و حتماً با مشورت پزشک خود مصرف کنید.

خانومی که یک بی بی چک دستش گرفته است و جواب آن مثبت است

میزان مجاز مصرف زعفران در دوران بارداری چقدر است؟

بهتر است بدانید که به هیچ عنوان در دوران بارداری نباید از زعفران خالص یعنی سرگل استفاده کنید. ولی اگر تمایل به استفاده از این ادویه را دارید بهتر است از انواع دیگر آن که خلوص کمتری را دارند استفاده شود. به طور کلی میزان استفاده از زعفران در سه ماهه اول غیر مجاز و در سه ماهه دوم مصرف روزانه یک دهم گرم و در سه ماهه سوم محدودیت خاصی ندارد. ولی همچنان شما برای استفاده از این محصول در دوران بارداری حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

آیا مصرف زعفران در سه ماهه دوم بارداری مزیت دارد؟

در واقع مادر در دوران بارداری شاهد تغییرات هورمونی و فیزیکی بسیار بالایی است. برای رفع این مشکلات هورمونی و فیزیکی در این دوران داروهای گیاهی زیادی وجود دارد. جالب است بدانید که زعفران نیز دارای فواید زیادی برای مادران باردار در سه ماه دوم بارداری می‌باشد. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

افزایش آرامش

تغییرات هورمونی که در دوران بارداری مادر را درگیر می‌کند باعث عصبی شدن و تغییر خلق و خو خواهد شد. وجود هورمون سرتونینی که در زعفرون هست باعث میشود که آرامش مورد نیاز مادر برایش فراهم بشود. همچنین زعفران باعث افزایش سطح دوپامین شده و افسردگی که ممکن است در دوران بارداری برای مادر به وجود بیاید را کاهش میدهد.

همانطور که می‌دانید مصرف زعفران در دوران پریودی نیز بر بدن خانم‌ها تاثیر می‌گذارد، شما می‌توانید تاثیر و خواص زعفران در پریودی را از همین قسمت با یک کلیک مطالعه کنید.

بهبود حالت تهوع و سرگیجه در صبح

یکی از مسائلی که مادران باردار را بسیار درگیر خودش می‌کند حالت تهوع و سرگیجه در شروع روز است. این حالت با مصرف دمنوش و چای زعفران رو به بهبود میرود.

تسکین درد عضلانی

مادران باردار در دوران بارداری خود دردهای عضلانی زیادی را تجربه می‌کنند. زعفران به دلیل خواص تسکین دهنده‌ای که دارد به آنها کمک می‌کند تا آرامش بیشتری داشته باشند.

فشار خون و تنفس

یکی از مشکلاتی که مادران باردار با انها دست و پنجه نرم می‌کنند بالا پایین رفتن فشار خون و تنفس سخت‌تر است. زعفران به دلیل مواد تشکیل دهنده می‌تواند در این موضوع نیز به مادران کمک کند.

خواب راحت با زعفران

یکی از مسائلی که مادران در دوران بارداری با آن مواجه هستند نداشتن خواب آرام هست. جدا از مادران افراد عادی نیز برای داشتن خواب راحت از زعفران استفاده می‌کنند. به این دلیل که زعفران دارای کروسین است و درمان کم خوابی و بی‌خوابی را انجام می‌دهد.

خداحافظی با سوزش سر دل

زعفران با بهبود گردش خون و تنظیم اسیدیته معده و روده تا حدودی می‌تواند مشکل نفخ کردن و مسائل گوارشی مادران باردار را حل کند. در دوران بارداری با افزایش سطح پروژسترون سرعت گوارش غذا کاهش پیدا می‌کند بنابراین احتیاج به مصرف زعفران هست.

رشد مو با زعفران

زعفران حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به رشد سلول‌های جدید کمک می‌کند همچنین می‌تواند فولیکول‌های مورا تحریک کند و باعث شود تا آنها رشد مجدد داشته باشند و موهای شکننده و نازک نیز ترمیم بشوند. بنابراین مصرف زعفران در این دوران توصیه می‌شود.

نتیجه گیری

بنابراین در ۳ ماهه اول بارداری سقط جنین با زعفران ممکن است بنابراین نباید از زعفران در این دوران استفاده کنید. اما مصرف زعفران در ماه‌های بعدی بارداری به صورت کنترل شده می‌تواند شما را جهت تجربه بارداری سالم‌تری یاری کند. برای استفاده از زعفران در ۳ ماهه دوم بارداری بهتر است از زعفران‌های اصیل استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *