آموزش زعفران

تاثیر زعفران برای پریودی

تاثیر زعفران بر پریود. برگه a4 و رحم و گوشی پزشکی در یک قاب در بک گراند آبی

زعفران به دلیل ترکیبات شیمیایی و خواص درمانی فراوان هنگام پریود استفاده می شود. کاهش درد، باز شدن قاعدگی و کاهش علائم PMS از خواص درمانی زعفران برای پریودی است. با مصرف زعفران به عنوان چای، نوشیدنی یا در غذا می‌توانید علائم قاعدگی خود را بهبود بخشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مصرف زعفران برای دوران قاعدگی و باز شدن پریود با زعفران آشنا کنیم.

شما می‌توانید برای خرید زعفران اصل به راحتی با یک کلیک اقدام کنید.

زعفران برای پریود شدن

دلایل زیادی برای تاخیر قاعدگی یا پریود خانم‌ها وجود دارد. استرس، ورزش، تغییرات آب و هوایی و بسیاری از عوامل دیگر می‌توانند قاعدگی را به تاخیر بیندازند. به همین دلیل می‌توانید از درمان‌های خانگی برای پریود شدن خود استفاده کنید. یکی از بهترین داروهای گیاهی و خانگی برای قاعدگی، مصرف چای زعفران برای باز شدن پریود است.

شما می‌توانید در مورد خواص چای زعفران در مقاله‌ی "۵ خواص مهم چای زعفران" اطلاعات کسب کنید.

زعفران می‌تواند کمک زیادی به جریان خون قاعدگی کند. البته قبل از مصرف چای زعفران باید از باردار نبودن خود مطمئن شوید. زیرا زعفران برای جنین خطرناک است و با ایجاد انقباضات رحمی باعث سقط جنین می‌شود. ما در مورد تاثیر زعفران و بارداری در مقاله‌ "تاثیر زعفران در بارداری" به طور کامل صحبت کردیم. با مراجعه به آن می‌توانید نسبت به خوردن زعفران در بارداری آگاه شوید.

زعفران و پریودی

به طور کلی زعفران می‌تواند قاعدگی را تحریک کرده و کمردرد را کاهش دهد. به همین دلیل از دیگر خواص زعفران برای پریود شدن، می‌توان به کاهش اسپاسم و درد اشاره کرد. به همین دلیل از زعفران برای کاهش درد در دوران قاعدگی استفاده می‌شود. زعفران از چندین ترکیب شیمیایی تشکیل شده است. یکی از این ترکیبات کروستین نام دارد که می‌تواند سروتونین را در مغز کنترل کند و بر اختلالات قاعدگی تاثیر بگذارد.

یکی از مهم‌ترین علل اختلالات پیش از قاعدگی (PMS) تغییرات سروتونین مغز است و زعفران می‌تواند با تأثیرگذاری بر آن علائم افسردگی، بی‌خوابی و اختلالات پیش از قاعدگی را کاهش دهد. زعفران روی خلق و خو نیز تاثیر دارد و می‌تواند نشاط آور باشد.

خرید زعفران عاقله

  • زعفران خاتم 10 گرم عاقله زعفران خاتم ۱۰ گرم قیمت اصلی ۱,۱۳۶,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱,۰۷۵,۰۰۰ تومان است.
  • زعفران خاتم 5 گرم عاقله زعفران خاتم ۵ گرم قیمت اصلی ۵۷۸,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۵۴۵,۰۰۰ تومان است.
  • زعفرن سنتی خشک عاقله زعفران پاکتی سنتی یک مثقال قیمت اصلی ۵۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۴۷۶,۰۰۰ تومان است.

میزان و نحوه مصرف زعفران برای قاعدگی

همانطور که گفتیم ززعفران برای پریودی موثر است. برای مصرف زعفران برای پریودی و قاعدگی باید به مقدار مجاز آن توجه کرد. زیرا زیاده روی در مصرف زعفران در هر شرایطی خطرناک است و هر فرد نباید روزانه بیش از سه رشته زعفران مصرف کند. وزن سه رشته زعفران حدود ۳۰ میلی گرم است. مصرف پنج گرم زعفران باعث مسمومیت و مصرف یک گرم زعفران باعث مرگ می‌شود.

اصول خاصی برای استفاده از زعفران برای پریودی وجود ندارد، اما توصیه می‌شود از چای زعفران به گونه ای استفاده کنید که زعفران دم کرده باشد.

دو تا سه فنجان زعفران دم کرده در روز قبل از قاعدگی می‌تواند به کاهش PMS و باز شدن قاعدگی کمک کند. بعد از پریود، یک تا دو فنجان زعفران دم کرده در روز می‌تواند درد شما را کاهش دهد.

خانومی که لباس صورتی با جین پوشیده و دل درد داره در بک گراند صورتی

طرز تهیه زعفران برای پریود شدن

۱٫ چای زعفران

 برای استفاده از زعفران برای پریود شدن ابتدا زعفران را آسیاب کنید تا پودر زعفران بدست آید. پودر زعفران نسبت به رشته‌های زعفران زودتر رنگ پس می‌دهد. سپس پودر را با مقداری چای در قوری ریخته و مقداری آب جوش به آن اضافه می‌کنیم تا زعفران را کاملا بپوشاند. مقدار آب بستگی به مقدار زعفران شما دارد. قوری را به مدت ۱۰ دقیقه روی سماور یا کتری قرار دهید تا زعفران دم بکشد.

می‌توانید خواص چای زعفران را در مقاله‌ی ۵ خواص مهم چای زعفران مطالعه کنید.

۲٫ چای زعفران و گلاب

اگر به دنبال چای زعفران و گلاب برای پریود شدن هستید، زعفران را پودر کرده و آن را در قابلمه کوچکی بریزید. سپس مقداری گلاب به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و بگذارید بجوشد. بعد از ۱۰ دقیقه از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا حل شود. بعد از خنک شدن می‌توانید یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و چای زعفران و گلاب را بنوشید.

خانمی با پیراهن چهارخونه که یک کیسه ابگرم قرمز گذاشته رو شکمش و دراز کشیده

۳٫ شربت زعفران

شربت زعفران می‌تواند به کاهش دردهای پریود کمک کند. برای تهیه شربت زعفران ابتدا باید زعفران را دم کنید.

برای دم کردن زعفران برای پریودی ابتدا آن را آسیاب کرده و سپس مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. حالا آن را روی حرارت غیرمستقیم مثلاً روی کتری در حال جوش به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا دم بکشد. بعد از دم کشیدن، عصاره زعفران را با یک لیوان آب ترکیب کنید و بگذارید خنک شود.  سپس به آن گلاب و شکر اضافه کنید. همچنین می‌توانید تخم شربتی یا خاکشیر نیز با آن ترکیب کنید.

اکنون شربت زعفران شما آماده است و می‌توانید از آن برای کاهش درد در دوران قاعدگی استفاده کنید. همچنین برای تهیه این شربت به جای دم کردن با آب جوش می‌توانید از یخ نیز استفاده کنید. پودر زعفران را در یک لیوان بریزید و چند تکه یخ روی آن قرار دهید. سپس لیوان را در دمای محیط قرار دهید و در آن را ببندید تا یخ آب شود و زعفران با آب مخلوط شود.

نکته: برای تاثیرگذاری بیشتر این نوشیدنی‌ها، می‌توانید آنها را با نبات درست کنید. به عنوان مثال هنگام دم کردن چای زعفران مقداری نبات به آن اضافه کنید تا با زعفران ذوب شود.

۴٫ زعفران دم کرده برای پریود

اگر دوست ندارید دمنوش زعفران میل کنید می‌توانید زعفران غلیظ برای پریودی درست کنید. به این صورت که مقداری آب جوش را داخل لیوان ریخته و ۱ قاشق چایخوری زعفران داخل آن بریزید و میل کنید.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم زعفران تاثیرات زیادی در قاعدگی خانم‌ها دارد. البته قبل از مصرف زعفران برای پریودی و قاعدگی بهتر است از باردار نبودن خود مطمئن شوید و سپس از نوشیدنی‌های زعفران برای کاهش اختلالات پریود استفاده کنید.

اگر سوال یا پیشنهادی داشتید می‌توانید زیر همین مقاله یا در صفحه اینستاگرام زعفران عاقله با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی در مورد “تاثیر زعفران برای پریودی

  1. سهیلا گفت:

    سلام وقت بخیر. من زعفران خوردم ولی پریود نشدم. امکان داره زعفران برای پریود روی بعضی افراد تاثیر نداشته باشه؟

    1. سعیده عباس زاده گفت:

      سلام متشکرم.خوردن زعفران برای پریود روی اغلب افراد تاثیر میذاره. بهتره برای این موضوع به پزشک مراجعه کنید.

  2. شقایق گفت:

    سلام‌ خسته نباشید. دمنوش زرشک و زعفران برای پریود شدن خوبه؟

    1. سعیده عباس زاده گفت:

      سلام وقت بخیر. نه این دمنوش به خاطر وجود زرشک ممکنه فشار خون رو پایین بیاره و در دوران پریود توصیه نمیشه.

  3. زهرا نصری گفت:

    زعفران برای پریود شدن اگه بخوریم برامون مضر نیست؟

    1. بهناز صفاری گفت:

      با سلام. اگر به اندازه مورد نیاز مصرف کنید، خیر مضر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *