آشپزی زعفران

طرز تهیه ته دیگ زعفرانی با تخم مرغ و بدون تخم مرغ

ته دیگ زعفرانی با تزیین زرشک و پسته

ته دیگ آن هم از نوع زعفرانی می‌تواند انگیزه برای ادامه زندگی باشد!!! مخصوصا با نکات و طرز تهیه ای که ما به شما آموزش می‌دهیم میتوانید یک ته دیگ زعفران خوش رنگ با طعمی فوق العاده داشته باشید که دیگران طرز تهیه آن را از شما بپرسند! زعفران از دیرباز در غذا و نوشیدنی های ما ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته و ما از آن در مهمانی ها نیز به طور خاص استفاده میکنیم. زعفران به دسر ها و غذاهای شما زیبایی خاصی میبخشد و آن را گرانبها تر میکند. بهتر است برویم سراغ این خوردنی خوشمزه.

قبل از شروع مطلب باید بگوییم زعفران اصل و با کیفیت نقش مهمی در مزه و عطر ته دیگ زعفرانی شما خواهد داشت، بنابراین به شما توصیه میکنیم با خرید زعفران قائنات، غذای خود را خوش عطرتر و خوشمزه تر کنید. همینطور برای دیدن قیمت روز زعفران که ما به صورت روزانه آپدیت می‌کنیم می‌توانید از همین قسمت اقدام کنید. 

مواد لازم برای ته دیگ زعفرانی

زعفران   ۲ قاشق چایخوری

تخم مرغ   ۲عدد

ماست    ۱ پیمانه

گلاب   ۱ قاشق غذاخوری

برنج    ۲ تا ۳ پیمانه

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه ته دیگ

مرحله اول

برای تهیه ته دیگ اول باید برنج را خیس کنید برای این که برنج را شسته و روی آن آب بریزید در حدی که به اندازه یک بند انگشت روی برنج آب باشد سپس یک قاشق چایخوری نمک در آن بریزید و بگذارید حداقل به همین حالت باشد. سپس در یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

آب برنج را خالی کرده و برنج‌ها را در قابلمه با آب در حال جوش بریزد. وقتی برنج ها را در دست گرفتید و نرم بود می‌توانید آن را آبکش کنید.

مرحله دوم

زعفران را آسیاب کنید و آن را روی یک تکه یخ بریزیدو سپس بگذارید یخ آب شود و رنگ زعفران دربیاید.

مرحله سوم

حالا در یک کاسه تخم مرغ، ماست، زعفران دم کرده، گلاب و برنج را بریزید و هم بزنید. سپس در یک قابلمه نچسب مقداری روغن ریخته و مایع ته دیگ را داخل قابلمه بریزید. مدت زمان پخت ته دیگ زعفرانی حدودا نیم ساعت است تا یک طرف آن طلایی شود. بعد که طلایی شد می‌توانید آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود. نوش جان

حالا که بحث زعفران داغ است می‌توانید آموزش حلوا زعفرانی خوش طعم و ته چین مرغ برای ۴ نفر را نیز در سایت زعفران عاقله مطالعه کنید.

مواد لازم برای ته دیگ زعفرانی بدون تخم مرغ

برنج    ۳ پیمانه

ماست   ۱ پیمانه

زعفران دم کرده  ۲ قاشق چایخوری

گلاب   ۱ قاشق غذاخوری

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه ته دیگ بدون تخم مرغ

برای تهیه این نوع ته دیگ مثل مراحل قبل عمل کنید با این تفاوت که ته دیگ بدون تخم مرغ به حالت قالبی از قابلمه بیرون نمی‌آید و باید به صورت تکه تکه از قابلمه جدا کرده و نوش جان کنید.

مواد لازم برای ته دیگ زعفرانی با نان

برنج    ۳ پیمانه

زعفران دم کرده  ۲ قاشق چایخوری

نان لواش    به اندازه کف قابلمه

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه تهه دیگ نان با زعفران

برای پخت این ته دیگ برنج را مانند مراحل قبل آبکش کرده سپس کف قابلمه را روغن ریخته و زعفران آسیب شده که در یخ ریختید را  به آن اضافه کنید. نان لواش را روی آن بچینید و بگذارید حدود ۲ دقیقه سرخ شود سپس برنج را روی ته دیگ ریخته و زمانی که پخت، با یک خورشت ایرانی خوشمزه نوش جان کنید.

سخن آخر

امیدواریم ته دیگ خوشمزه‌ای با زعفران درست کنید و تجریبات خود را  زیر همین مقاله یا در اینستاگرام زعفران عاقله با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *