آموزش زعفران, اخبار زعفران

بسته بندی صادراتیEXPORT PACKAGING

بسته‌بندی صادراتی Export Packaging عبارت است

انجام بسته‌بندی مخصوص برای ارسال به‌جایی خارج از مرزهای کشور به صورتی که هیچ‌گونه آسیبی در طی مسیر به آن وارد نشود که دارای ۳ لایه زیر است
۱- بسته‌بندی صادراتی (بسته‌بندی ارسال) :خارجی‌ترین لایه محافظ محصول در هنگام صادرات است. مثل : جعبه‌های چوبی، بشکه‌های فلزی و یا نوار دور پیچ پلاستیکی شرینک.
۲- بسته‌بندی خارجی : لایه میانی در بسته‌بندی است که علاوه بر محافظت از محصول برای رسیدن به اهداف ترفیع و تشویق خرده‌فروشی صورت می‌گیرد. مثل جعبه‌های ۱۲ عددی حاوی قوطی‌های کنسرو.
۳- بسته‌بندی فروش : بسته‌بندی پیرامون کالا – نزدیک‌ترین لایه بسته‌بندی به محصول است که برای مصرف‌کننده نهایی باقی می‌ماند.بسته‌بندی فروشی در حوزه بازاریابی بسیار حائز اهمیت است زیرا حاوی عناصر هویت بصری برند و اطلاعات پیرامون برند است. اینجاست که مدیریت برند و برندسازی اهمیت خود را خوب نشان می‌دهد. مثل جعبه لامپ کم‌مصرف.
این سه نوع بسته‌بندی با همکاری یکدیگر نقشی واحد ایفا می‌نمایند.اجزای بسته‌بندی مناسب برای صادرات
بعد از مشاوره و انتخاب نوع بسته‌بندی، به نکات موجود بر آن توجه نمایید :

اطلاعات و برچسب (لیبل) :
اطلاعاتی که باید به ‌صورت شفاف بر لیبل محصول صادراتی درج شده باشد.

اطلاعات موجود بر لیبل به دو دسته اصلی طبقه‌بندی می‌گردند :
۱- اطلاعات الزامی : الزام قانونی کشور مبدا و مقصد (مانند: نام محصول / ترکیبات و مواد تشکیل‌دهنده آن / تاریخ استفاده/ شرایط نگهداری)
۲- اطلاعات برندینگ : الزام برنامه بازاریابی و برندینگ شرکت عرضه‌کننده.
قوانین :
قوانین بازار صادراتی را باید مدنظر داشت. شاید در کشور مقصد، برخی محصولات نیاز به نوع خاصی از بسته‌بندی داشته باشند. برای مثال در اروپا، بسته‌بندی در داخل نی، حصیر یا پوشال غیرقانونی است.
محدودیت‌ها در بسته‌بندی چوبی :
در برخی کشورها، هر نوع بسته‌بندی چوبی نیاز به گواهی بسته‌بندی با چوب دارد. اکثر کشورهای اروپایی و جنوب شرق آسیا، تقاضای استاندارد ISPM 15 (استاندارد بین‌المللی در ارزیابی گیاهی) بر جعبه‌های بسته‌بندی می‌نمایند.
ضایعات بسته بندی :
یک الزام قانونی برای کاهش وزن و حجم بسته‌بندی صادراتی وجود دارد. شرکت‌هایی که ملزم به بسته بندی در ابعاد و وزن‌های بالا هستند، باید در اداره محیط‌زیست Environmental Agency @saffronagheleثبت‌نام شده باشند. در برخی کشورها، قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌ای برای تولید زباله و جمع‌آوری ضایعات مرتبط با بسته‌بندی وجود دارد، مثل Green Dot System در آلمان که نشان‌دهنده قابلیت بازیافت بسته‌بندی است.
کالاهای خطرناک :
هر نوع کالای خطرناک باید با بسته‌بندی کاملا امن پوشش و خطرات احتمالی و نحوه تماس با آن را به صورت کاملا واضح تشریح نمود.
بیمه :
به شرط بیمه بودن محموله هرگونه آسیب وارده در طی ارسال، قابل جبران است، اما اگر درصد آسیب به علت بسته‌بندی نامناسب بیش از میزان معمول باشد، تاثیر منفی بر بیمه محموله خواهد داشت.
قراردادها :
برای جلوگیری از هرگونه اختلاف در خصوص کالای خسارت‌دیده در طی مسیر ارسال، مشخصات بسته‌بندی را با خریداری قطعی و در متن قرارداد ذکر نمایید.ثبت شرکت۱۳۵۰
saffronaghele@
۹۸۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *