آشپزی زعفران, اخبار زعفران

زرشک پفکی و اناری

زرشک پفکی ودانه اناری.

زرشک مرغوب قرمز رنگ به (زرشک تالاری)معروف است وزرشکهای درجه دوم نیز ( زیز تالاری ) نام دارد البته دلیل زرشک تالاری به خاطر این است که در تالارهای غذاخوریمصرف دارد وبا ان زرشک پلو درست میکنند وشاید دلیل دیگر ان را سالن های تالار مانند و طویلی است که این نوع زرشک دران خشک میشود . البته این نامگذاری در همه جای ایران شناخته شده نیست ومعمولا در مناطق زرشک کاری .زرشک را به نامهای دانه اناری یعنی زرشکی که بلافاصله بعد از برداشت بصورت تر برداشت می شود . وزرشک پفکی که برداشت ان به روش شاخه بریده میباشد . واین شاخها همراه بازرشک روی ان در طی ماهای زمستان در سولها وانبارهای خاص نگه داری شدن ورطوبت خود را به تدریج از دست میدهد ودارای مرغوبیت بالا و مشتری فراوان میباشد .

برخی کشاورزان برای براق شدن زرشکها به ان پارافین اضافه میکنند . این کار اگر چه زرشک را مشتری پسند میکند اما از عمر ان میکاهد . زرشک را میتوان برای یک سال به اسانی نگهداری کرد .اما اگر به ان پارافین زده شود در عرض سه الی چهار ماه خراب میشود .

زرشک تولید شده معمولا در بازارهای شهرهای مختلف عرصه میشود مهمترین استفاده این محصول همان زرشک پلو معروف است اما مربا ونوشابه ان نیز خشمزه است . نوشابه زرشک به صورت سنتی تولید میشود گفته میشود در سایر کشورها از زرشک به عنوان رنگ دهنده و چاشنی غذا استفاده میکنند.

شرکت تعاونی کشاورزی عاقله قهستان ارایه دهنده مرغوبترین زرشک وزعفران قاینات .

شماره ثبت۱۳۵۰

saffronaghele@

۰۹۱۵۳۶۲۸۹۵۶

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *